Jaaaaa....weer een typische Diana "aktie" ;-))))

1 september 2015 - Napa, California, Verenigde Staten

Want wat is het toch een exemplaar, zo vind je er geen twee hoor ;-)

Diana was helemaal klaar voor haar botox afspraak van vandaag, om half 10 zou iemand haar komen halen om mee naar Vallejo te rijden. Daar zit blijkbaar een of andere botox kliniek en ze was helemaal hieperdepieper. Eigenlijk zat ik me vandaag te bedenken dat het er eigenlijk gewoon heel veel van weg heeft dat ze ADHD heeft...

Anyways, het was al 9.15 toen ze nog in haar peejees rond liep dus ik zei: you'd better hurry up, it's almost 9.30. Maar geen haast hoor, eerst nog even hier wat doen, en daar wat nutteloze dingen doen... Typisch Diana; al vanaf 6 uur op en nog als een wezenloze moeten haasten om op tijd te zijn/komen. Was eergister trouwens ook al zo bij de bruiloft; we zouden om 13.15 sharp vertrekken, ik was al een uur klaar en ook Graham was zo waar klaar om te gaan en op wie zaten we weer te wachten? Yep, zoals altijd op "Miss" Diana die zich ook toen nog om moest kleden, op moest maken etcetc.

Toen kwam er nog bij dat ze het adres niet hadden van de kerk, toen ze dat opgezocht hadden het niet in de navigatie gezet kregen; deze twee mensen zijn duidelijk niet van het goed voorbereiden maar doen alles last minute. En dan vraag Diana zich af waarom ze zich toch zo gestresst voelt ;-)))

Anyways, terug naar vandaag want ik dwaal een beetje af. Goed, klokslag 9.30 is Diana klaar en zegt meteen: ik ga maar even bellen want misschien is ze het wel vergeten en komt ze me niet ophalen. Is nogal rigoreus natuurlijk, ik bedoel, give or take 5 minutes, zeker als je zelf altijd en eeuwig te laat bent maar nope, er werd meteen gebeld. Graham vroeg aan haar hoe laat ze de afspraak had en waar en toen ze dat zei hoorde ik hem zeggen dat ze sowieso te laat zou komen omdat ze daar niet binnen een halfuur zouden zijn..... Paniek!!!!

Dus Diana belde haar vriendin op en ik hoorde haar zeggen: Oh sorry, I've got the days mixed up again..... Dat was dus dag nummer 2 dat ze verkeerd had, vorige week had ze ons allemaal op lopen jutten en was er heul veul gestress omdat er volgens haar een monteur zou komen tussen 11 - 14 uur. Dat was op de dag dat we DE speciale garnalen helemaal in Vallejo moesten gaan halen (die achteraf niet goed genoeg waren ;-)) en het was kei gezellig in de auto ;-))))

Bij thuiskomst had Graham een en ander nagekeken en werd haar even luid en duidelijk verteld dat ze de dag verkeerd had; die monteur kwam een dag later!

Het hele schema in de war want "dan hadden we vandaag uit lunchen kunnen gaan maar daar is het nu te laat voor" en morgen gaat dat ook niet want dan komt de monteur echt...

Precies zo ging het vandaag; "shoot.... so we could have gone out for breakfast and/or lunch"..... Had natuurlijk nog steeds gekund maar dat gaat er dan bij Graham niet in, die moet echt vooraf weten wat het program is. Niet dat Diana zich daar aan houdt trouwens want die verandert inderdaad keer op keer maar toch, hij moet zich blijkbaar in kunnen stellen op het feit dat hij de deur uit gaat.

Op zich vind ik het niet zo heel erg dat de afspraak morgen is, dan ga ik weer overheerlijk in mijn eentje exploren terwijl zij weg is. Graham vindt dat helemaal niet erg en deze keer hoef ik niet te babysitten op de kat en de hond. Alhoewel ze, ondanks dat zowel Graham als ik thuis waren vandaag, toch de kat weer opgesloten had in haar slaapkamer.... Over vertrouwen gesproken ;-(

Van de andere kant had ook ik vandaag rekening gehouden met het feit dat ze me gevraagd had tot 12 uur thuis te blijven vanwege haar afspraak dus door haar "sloppy" gedrag gooit ze alles in de war.

Ik vroeg haar of ze de afspraak niet op de kalender gezet had en ze zei: "jawel maar ik had geen tijd om te checken". Nou, na zo'n belachelijk antwoord kun je mij bijna horen ploffen want hoezo heb je geen tijd om even een blik op de kalender te werpen?! Dat gaat werkelijk waar helemaal nergens over natuurlijk en als ze dat wel zou doen zou ze een hoop stress verminderen.

Toen zei ik: "misschien is het handig om die kalender dan ergens op te hangen waar je vaak komt zodat je snel ff kunt kijken". Oh no Colette, I won't hang a calender on the wall, no way!

Op dat moment heb ik me even teruggetrokken in "mijn" slaapkamer, dat leek me wel zo verstandig haha.

Toen ik weer terugkwam zijn we even met Buster gaan wandelen en heb ik een schoolvoorbeeld gezien voor Cesar the Dog Whisperer! Want onderweg kwamen we een ieniemini hondje tegen en Diana stond meteen stil: what for dog is that Colette, can you see? Uh, nou nee Diana maar als het een vals hondje is loopt die mevrouw vast wel weg van ons. Loop nu maar gewoon door en kalmeer een beetje anders maak je Buster ook knetterhorendol. And guess what?! It worked! Ze liep zo maar door en de honden mochten zowaar kennis maken met elkaar, dat was tegen alle verwachtingen in moet ik toegeven.

Ik snap natuurlijk wel dat ze niet wil dat er iets met de hond gebeurd maar je kunt niet alle honden gaan ontwijken die je tegenkomt, da's gekkenwerk. Gister probeerde ze trouwens de riem uit mijn hand te trekken toen ik Buster vast had omdat ze vond dat ik hem te dicht langs de weg liet lopen..... Uhum, dat moet je dus NIET doen en dat heb ik haar toch even een klein beetje duidelijk gemaakt. Alsof ik niet goed op dat beestje zou letten, come on! Ik heb echt wel een klein beetje verantwoordelijkheidsgevoel!

Misschien reageerde ik toen wat heftig maar dat kwam ook omdat ze mij eerder "terecht" had gewezen omdat ik Buster uit andermans tuinen trok omdat ik vind dat hij daar niks te zoeken heeft. Het is een echte reu dus piest hij overal tegenaan, het is gewoon een kwestie van respect dat je dat niet in andermans tuin laat doen. Er was aan de andere kant van het voetpad een groenstrook (nou ja, groen.... lichtelijk verdroogd maar toch) en daar kon hij naar hartelust snuffelen en piesen, geen wolkje aan de lucht.

Zegt ze tegen mij: "maar hij moet toch ergens piesen"? Tuurlijk Diana, overal BUT in people's yards!

Vandaag had zij Buster en zij liet hem dus wel overal in mensen hun tuinen tot ik zag dat hij zelfs tegen een soort van fonteintje aan stond te piesen. Toen kon ik echt mijn mond niet meer dichthouden en heb gezegd dat ze dat echt niet kon maken. Gelukkig trok ze hem toen mee maar goed, het is en blijft gewoon niet netjes, toch?

Na onze wandeling hebben we even wat gegeten en daarna ben ik zelf even weggegaan, tijd om het huis even te "ontvluchten" ;-) Graham was vandaag absoluut niet zo aardig en ik kan me inmiddels wel voorstellen waarom Diana zich zorgen maakt. Hij maakt ruzie om niks of is eigenlijk gewoon echt aan het zoeken om ruzie te maken. Gedraagt zich als een mega verwend rotmenneke en Diana had er deze keer genoeg van en bekte eens even flink terug. Ik kon haar geen ongelijk geven hoor, echt niet maar ik heb dan tegenwoordig wel zoiets van: ok guys, see ya ;-)

En het was heerlijk om even rustig met me, myself and I rond te wandelen. Op de hoek van de straat zag ik een grappig beeld in iemand's tuin en ik was net een foto aan het maken toen dat echtpaar naar buiten kwam. Tuurlijk heb ik meteen gezegd wat ik aan het doen was, zou niet willen dat ze dachten dat ik van het huis een foto maakte.

Uiteindelijk hebben dat vrouwke en ik 20 minuten staan kletsen, gewoon kei gezellig! Zoiets vind ik geweldig en ik was ook meteen weer een stuk vrolijker toen ik mijn weg vervolgde.

Toen ik thuis kwam was Buster nog niet opgehaald en ik ben even in de tuin in de zon gaan zitten, heerlijk! Niet veel later ging de bel en kreeg Buster de gekke 5 minuten; guess "Daddy" was there en precies zo was het ;-)

We hebben ff gezellie gekletst waarna "Daddy" Buster meenam en het weer erg stil werd in huis.... Want Buster liep zowel Diana als mij overal achterna en was gewoon een erg lief hondje. Tuurlijk raak je er wel weer aan gewend dat hij er niet is maar in 1e instantie is het dan even heel erg stil.

Ondertussen was het tijd geworden voor het eten en Graham heeft deze keer ook een klein steentje bijgedragen: hij heeft de burgers op de bbq gebakken ;-) Daarna was het zoals het volgens mij iedere avond gaat: "Do we have a movie?" Dat vraagt Diana dan aan Graham. "Yes dear, let's go find one." Hier hebben ze uiteraard al veel langer Nexflix en Graham verdwijnt dan meteen de bank op.

Diana gaan dan snel even wat opruimen en afwassen terwijl Graham continue roept: "are you coming in dear"?

"Yes, in a minute, I need to do some dishes"

"Oh Diana, every day it's the same, always those damned dishes!"

Need I say more? ;-))))))

Uiteindelijk stond er een of andere wazige film op maar die hebben we gelukkig niet afgekeken. Diana lag alweer snel op de bank te slapen en toen ze wakker werd zei ze (zoals ze iedere dag tig keer zegt) "I'm shattered Colette".

"Well, go to bed if you're tired".... Niet moeilijk, toch?

"No, I can't go to bed, if I go to bed I'll wake up at 1am".....

"I kinda don't see the difference between falling asleep on the sofa or in your bed"....

Daar kreeg ik geen antwoord meer op want ze was alweer omgevallen ;-)))

Dus die ging na een tijdje toch maar haar mandje opzoeken en Graham niet veel later. Thank God, kan ik eindelijk die pokkefilm afzetten haha! Zag al snel NCIS vermeld staan en "new episodes" dus je kunt wel raden wat ik heb zitten kijken ;-)))

Om daarna mijn foto's te gaan uploaden en ondertussen dit verhaaltje te schrijven. Waarbij het me altijd weer verbaast hoe snel de tijd gaat; laatste keer dat ik op de klok keek was het nog een 23 uur en nu is het alweer 23.40! Time flies and so on and so on!

Dus ga ik zo even wat foto's uploaden zodat jullie weer kunnen "nieuwsgierigen" en daarna ga ik ook lekker m'n mandje opzoeken. Morgenvroeg overheerlijk zelf exploren en van het super lekkere weer genieten. In de middag hoop ik dat we eindelijk de stoelen/tafels van afgelopen vrijdag terug gaan brengen, die had ik diezelfde avond al ingeklapt/klaargezet zodat we ze de volgende dag netjes terug konden brengen. Ze waren namelijk allemaal geleend van niet verder dan 3 huizen verder.

Maar dat klinkt allemaal te logisch en of ze morgen teruggaan weet ik niet. Vandaag had Diana 1 tafel terug gebracht en kon niet meer.... Eigenwijs menske, waarom heb je dan niet even geroepen dan had ik toch meegeholpen? Was alles ineens weg en had je meteen weer veel meer ruimte in je tuin.

We'll take them back tomorrow dus misschien dat dat ook daadwerkelijk gebeurd maar zeker is het niet. Want ze wil morgen ook naar de vineyards en ze wil morgen ook naar "the Elks", een of andere hupseflups club waar zij lid van zijn. Want morgenavond is "fish & chips" night en als rasechte Engelse wil ze dat natuurlijk niet missen. Alhoewel ze tijdens de bruiloft tegen mij zei dat zij en Francesca meer Spaans dan Engels zijn maar een Engelsere (ja ik weet het, da's geen Nederlands maar jullie weten wat ik bedoel ;-)) dame vind je volgens mij niet!

Weer een druk program dus en ik hoop dat er in "the Elks" ook mensen rondlopen van een ietwat jongere generatie dan oud en/of stokoud, geloof niet dat ik zit te wachten op single guys van minimaal 70+ ;-))))

Donderdag staat het "hufterproof" maken van de kattenren op het program, dat heb ik voorgesteld want als ik al horendol van Diana's heen en weer gereutel word dan moet het voor Graham en haarzelf helemaal waardeloos zijn. Ze heeft al een schaduwdoek als dak maar we gaan dat er even afhalen en wat anders onder dat dak bevestigen aan de ren zelf zodat Tinka z'n koppie nergens meer tussendoor kan steken.

Dan kan het beestje ook gewoon lekker in zijn renneke blijven ook al staat Diana te koken want als ze hem niet in de gaten kan houden wordt het arme beessie er meteen weer uitgehaald, of hij nu wil of niet en of hij nu overheerlijk lui ligt te slapen of niet....

Bovendien is het voor haarzelf gewoon ook een stuk minder stressvol als ze zeker weet dat hij er niet uit kan en juist omdat het zo'n chaootje en stresskippetje is kan ze wel wat rust gebruiken op dat gebied. Niet dat ze dan stressvrij is want ze vindt altijd wel weer wat om te stressen maar dan is Tinka in elk geval veilig en geen reden meer voor stress. 3 vliegen in 1 klap in deze, beter kun je het niet hebben, toch?!

Wat we daarna gaan doen weet ik niet maar dat zien we dan wel weer, het is dan in elk geval zo vrijdag en dat gaat een TOP dag worden! Als eerste omdat ik dan mijn ride along hier in Napa heb en als 2e natuurlijk omdat Louise komt! Helemaal leuk en ik verheug me dan ook al enorm op die dag. Zaterdags gaan Louise en ik zelf te voet richting Napa downtown, Diana blijft thuis om Graham te "entertainen" en vanaf 4pm is er feest bij Ken & Carmen, die leuke buren. Supersupersuper!!!!

Zondagochtend wordt Louise dan al om 6.30 opgehaald door die prive shuttle (die voor mij op het moment toch echt onbetaalbaar is) en gaat dan aan haar terugreis beginnen. Heb zo het vermoeden dat ik zondag een beetje een rustdagje ga houden want ik slaap de 2 nachten dat Louise er is op de bank en aangezien Diana altijd belachelijk vroeg op is zie ik die bui wel hangen ;-)

Geeft niks, ik klaag niet want ze zijn ook zo enorm lief dat ze haar hier uitgenodigd hebben maar dan is het waarschijnlijk gewoon best verstandig om zondag wat rustig aan te doen met hier en daar een powernapje ;-)

Denk dat er maandag ook wel iets georganiseerd gaat worden, het is dan immers Labor Day en er kan geen Nationale Feestdag voorbij gaan zonder dat Diana iets organiseert! Ergens hoop ik dat zij (en ik ;-)) ergens anders uitgenodigd worden maar dat is nog maar de vraag: waarschijnlijk wordt zowat heel de straat door Diana uitgenodigd haha. Maar wat er ook gebeurt, het gaat ongetwijfeld gezellig worden!

En dan is het alweer dinsdag en vertrek ik weer naar Denver...... Van de ene kant verheug ik me daar enorm op om diverse redenen maar van de andere kant is het dan toch alweer de 2e week dat ik hier ben en gaat m'n laatste weekje in....

STOP!!!!

Niet aan denken, het is nog lang geen dinsdag muts! Dus gewoon nu eerst die foto's plaatsen voor al die "neischierigen" en dan je mandje in, vooruit met de geit!

See ya folks, ik kan maar beter luisteren naar "my inner me" en foto's gaan plaatsen ;-)))

1. Sis:
    2 september 2015
    Zooooo, er is nog hoop :-) Maareh, kan niet alles nu kijken maar zie vanalles maar geen gala jurk! :-)
    Hihi, leert wel geduld hebben en diep ademhalen daar lijkt me zo :-))
  2. Pap:
    2 september 2015
    Je wilt natuurlijk D&G niet tegen hoofd stoten maar gezien jou reacties zou ik je willen adviseren om een jonger stel in de buurt van D&G op te zoeken om je vakantie te vieren, als dit mogelijk is natuurlijk. Veel plezier met Deek.Groeten van ons
  3. Colette:
    3 september 2015
    Uh, er is nog hoop sis? Voor wie, voor ikke? Enne, die galajurk is er echt hoor, lang en zwart ;-)))

Yep, yingyang en zo maar dat komt natuurlijk ook omdat ik er zo'n beetje 24/7 ben....Dat is niet goed voor welke relatie dan ook immers. Ik bedoel, als je als partners 24/7 op elkaars lip zit gaat dat ook niet goed ;-)
  4. Colette:
    3 september 2015
    Nope, ik wil hunnie zekers te weten niet tegen het hoofd stoten, zonder hen zou ik dit alles immers nooit kunnen doen en dat geldt vanaf de 1e keer dat ik naar Amerika ging. Zij hebben Amerika mogelijk gemaakt voor mij en daar blijf ik zullie voor altijd dankbaar voor!

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, een jong stel opzoeken, zoiets moet gewoon spontaan gebeuren net zoals dat bij Donna & Steve gebeurd is. Dat ontstaat, of niet maar het is gewoon zo dat ik via D&G veel nieuwe mensen leer kennen c.q. heb leren kennen.

Nogmaals, 24/7 bij iemand in huis zijn is niet zo makkelijk als het lijkt maar als ik genoeg alleen kan exploren is het allang goed. Tuurlijk blijven er die vreemde/rare momenten maar daar leer je ook weer mee omgaan.

Uh....veel plezier met Deek? Weten jullie iets meer dan ik zelf doe? ;-)))))
  5. Sis:
    3 september 2015
    Voor jou ja :-)) Heb alles bekeken maar geen gala foto gezien?!
    Heel veel plezier dit weekend, explore ze! Xx
  6. Colette:
    3 september 2015
    Zal s ff checkuh of de bruiloftsfoto's geupload zijn en als dat niet zo is doe ik het nog wel een keer ;-)

Gaat wel lukken, txs!
  7. Adrienne:
    3 september 2015
    Super locatie voor een bruiloft en een hele mooie 'galajurk'. Staat je goed.
  8. Adrienne:
    3 september 2015
    Je roeit met de riemen die je hebt en dat doe je goed. Er komt vast een tijd dat je niet afhankelijk bent van de mensen daar en dat je de reis kunt plannen zoals jij dat wilt.
    Have fun vrijdag met de ride along in Napa.
  9. Colette:
    3 september 2015
    Echt wel een hele gave locatie indeed! Txs voor het compliment, het was wel ff wennen haha!

En ja, roeien met de riemen is het inderdaad maar daar word je niet slechter van. Ik leer er in elk geval van dat het ook op deze manier tof kan zijn en leer er ook van om er toch iedere keer weer iets leuks van te maken. Zou ik het anders willen? Tuurlijk maar dat wil toch iedereen? Als het of dit is of niks dan kies ik altijd nog voor dit.... Als ik terugkijk op wat ik op deze manier toch allemaal al heb mogen meemaken is dat best heel wat en zijn er heel wat bijzondere momenten die mij altijd zullen bij blijven....

Ow, die ride along gaat helemaal goed komen, ik weet het zeker! Heb daar zo'n zin an, eigenlijk te belachelijk voor woorden maar ja, iedere gek heeft z'n gebrek he haha!