Counting the days....

8 oktober 2017 - Sterksel, Nederland

tot het vrijdag de 13e oktober 2017 is. Want dat is een hele bijzonder dag om meerdere redenen.

Als 1e is het vrijdag de 13e, no need to say more, toch ;-)

Daarnaast is het ook de sterfdag van ons moeke, alweer 8 jaar geleden maar nog steeds in mijn geheugen gegrift.

Nu niet echt 2 super positieve redenen om die dag bijzonder te noemen dus ik ga er voor mezelf een positief tintje aan geven. En dat doe ik door op die dag lekker de lucht in te gaan en naar mijn geliefde Colorado te vliegen. Deze keer heb ik gekozen voor een tussenstop op JFK, daar ben ik nog nooit geweest en dat leek me wel een tof vliegveld om eens wat tijd door te brengen als airport "lover" haha.

Heb dan ook een layover van 3,5 uur waarin ik hoop snel door de Security te gaan om daarna meteen een overheerlijk typisch Amerikaans koffieke te gaan scoren, rond te gaan "zwerven" en die overheerlijke Amerikaanse sfeer in te ademen ;-)

Of die Security snel gaat is nooit zeker bij mij; het is meestal zo dat ze mijn handen en/of bagage "swipen" en checken op drugs, explosieven of andere zut. Die er natuurlijk nooit in zit maar blijkbaar heb ik toch een ietwat criminele uitstraling waardoor ze me er iedere keer weer uitpikken, eigenlijk best grappig vind ik zelf.

En helemaal niet erg, ik ben blij dat er zo goed gecontroleerd wordt, is tenslotte ook voor mijn eigen veiligheid ook al valt die, gezien de enorm trieste gebeurtenissen de afgelopen jaren, nooit te waarborgen. Bovendien zijn er veel meer zaken die je kunnen overkomen waar je niksnadanoppes aan kunt veranderen dus je kunt maar beter gewoon proberen te genieten van alles dat het leven je toe "werpt", op je pad komt of dat je zelf "roggelt"!

Ik ben dan ook niet zo'n "zager" die continue loopt te zeuren dat die check zo lang duurt maar heb meer zoiets van: je weet dat dit gebeurt dus stel je daar maar gewoon op in. Als je naar Amerika wilt om vakantie te vieren zul je dit moeten accepteren en so what, het is dan tenslotte al vakantie. Dus ik zit dan allang in de relax mode en laat het allemaal rustig over me heen komen.

Tenminste, als Security gewoon open blijft en niet gesloten wordt vanwege een verdachte situatie that is. Dat heb ik in Atlanta een keer meegemaakt en toen had ik dus ook zo'n lange layover gepland. Helaas troffen ze toen blijkbaar iets verdachts aan, werden alle rijen gesloten en kon ik, net zoals je in veel films ziet, na de Security een sprintje trekken naar mijn gate om de connecting flight te halen. Dat was dus no fun want ik had niet eens mijn zo naar gesnakte koffieke kunnen scoren, bummer!

Ok, ik was inderdaad weer een ervaring rijker, dat klopt. En dus hoef ik die ervaring niet nog een keer te krijgen dus deze keer ga ik gewoon probleemloos door Security ;-)

Maar zover is het nog niet, ik mag eerst nog 4 diensten draaien en als het "eindsignaal" van mijn dienst donderdag geklonken heeft begint mijn vakantie. Dan ga ik me omkleden, neem mijn koffer/handbagage mee die ik mee naar het werk genomen heb en loop op mun gemakkie naar de bushalte van de Flixbus die me naar Brussel gaat brengen. Ondertussen eet ik natuurlijk nog even wat anders kunnen ze me opvegen maar daar is tijd genoeg voor, die Flixbus vertrekt pas om 19.00 uur en is, als ik het op mun gemakkie doe, 10 minuutjes lopen vanaf het bureau. Easy peasy dus en ik ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen.

Want zo ben ik nog nooit naar Brussel gereisd maar iedereen die me kent weet dat ik wel van een beetje pionieren houd dus deze keer gekozen voor die Flixbus. En ook een fijne keus voor de portemonnee; voor slechts 9 euries brengt die bus me naar Brussel, je vraagt je af hoe dat kan!

Dusssss, koffer is al een heel eind ingepakt aangezien geen zin in haasten heb en ook dat op mijn gemak wil doen. Dan hoef ik woensdagavond nog maar een laatste check te doen en donderdagochtend vroeg de laatste spullen te pakken, de katten- en kippenkiddo's een knuffel te geven.

Enige vervelende is dat mijn MRA (beugel ivm slaap apneu) vrijdagavond kapot is gegaan en ik nu dus al 2 nachten zonder slaap, shoot! Hopelijk kunnen ze dat ding voordat ik donderdag vertrek nog maken anders is het mooi kl*te want ik merkte het verschil al meteen na de eerste nacht! Meteen weer een aantal keer wakker schrikken, meer naar de wc in de nacht dus gewoon meteen weer een stuk slechter geslapen.... Fingers crossed dus voor morgen als ik ga bellen met het ziekenhuis met de vraag of dat nog gaat lukken. Dat is wellicht ook bellen tegen beter weten in aangezien de chrirurg zelf er dinsdag pas is maar what else can I do? Ik heb dat ding gewoon echt nodig om volledig uitgerust te kunnen genieten van mijn vakantie.....

Righto folks, het begin van een nieuw blog en/of avontuur is weer gemaakt!!

1. Marina:
    8 oktober 2017
    Hoi. Colette. Mooi begin van je verslag gemaakt. Ik hoop dat ze die beugel nog kunnen maken. Fijne voorbereiding!!
  2. Petra:
    8 oktober 2017
    Je bent al een beetje begonnen met je vakantie met het schrijven van je blog, leuk, kijk er weer naar uit om over je avonturen daar te lezen! Safe travels girl en heeeeeeeel veel plezier!!! xxx
  3. Pap:
    8 oktober 2017
    Ik hoop dat je beugel op tijd klaar is. Fijne vakantie en ik bel nog
  4. Sis:
    8 oktober 2017
    Fijne vakantie, suc6 met de beugel!
  5. Elly:
    Ha Colette,
    Eindelijk is het dan bijna zo ver en ga je weer naar Amerika.
    Alvast een hele goede reis. Groetjes Elly
  6. Colette:
    10 oktober 2017
    Helaas is de beugel niet te maken voor mijn vakantie dus nu maar hopen dat die niet op maat gemaakte beugel die ik via internet besteld heb op tijd binnenkomt en werkt.... iets is beter dan niets immers ;-)

Ondertussen zijn er heftige branden in Napa Ca waar Diana en Graham wonen, die zitten nu zonder elektriciteit en telefoon/internet..... Hoop dat er daar geen slachtoffers gaan vallen want die branden zijn heel erg ;-(((
  7. Astrid:
    12 oktober 2017
    Hoi Colette, heel veel plezier in Amerika. Spannend die branden bij Diana en Graham, hopelijk heeft de brandweer het snel onder controle. Heb je de (bestelde) beugel nog op tijd binnen gekregen zodat je niet zonder weg hoeft? Geniet van alles wat je weer gaat ondernemen en het gezelschap van je vrienden daar.
  8. Colette:
    15 oktober 2017
    Txs Astrid, gaat zeker lukken! Ben positief wat betreft mijn bezoekje aan Napa maar ga morgen even bellen met hen om te kijken hoe het daar op dit moment is.

De beugel was wonder boven wonder op tijd terug, zooooooo blij mee!