Genieten maar!

23 oktober 2017 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Na een redelijke goede nachtrust waarin ik toch wel iets vaker wakker was dan normaal stond ik om half 8 uitgerust en wakker op, heerlijk!

Omdat ik dus de avond daarvoor niet kon inloggen via de Wifi even de nieuwe code gevraagd en daarna hupsakee snel efkes ingelogd. Altijd handig immers.

Daarna ben ik even naar Safeways gelopen om een lekker slecht ontbijtje te gaan halen, ik had me voorgenomen om overheerlijke wafels te gaan halen en die heb ik dus ook gekocht ;-) Op de terugweg ben ik via de Mac gelopen om daar een overheerlijk koffieke te scoren en it was my lucky day blijkbaar! Want sinds heel kort hebben ze daar blijkbaar nog meer smaakjes dus yammie yammie, lekkah haha.

Vond het zoals gewoonlijk weer erg apart en tof dat ze ook daar gehandicapten aan het werk helpen en het was te zien aan de jongere gast die mij mijn koffieke overhandigde dat hij dat met veel plezier deed, cool!

Nadat Donna en Steve hun gesprek met de verzekeringsagenten beeindigd hadden zijn Donna en ik naar het T bal gebeuren van Ava (Donna’s kleindochter) gaan kijken. Da’s zoiets als softbal voor minikids en dat was erg leuk om naar te kijken! Die kleine Ava rende haar korte beentjes onder haar kont vandaan en was erg fanatiek, gaaf.

Ondertussen op de tribune even gezellie bijgekletst met Meagan en Ray, die laatste is een van de 2 zoons van Donna. Beide zoons zijn erg leuk en altijd even enthousiast en ook met Meagan kan ik goed door een deur dus dat was gewoon echt effe gezellie.

Toen dit was afgelopen zijn we naar Best Buy gegaan om ervoor te zorgen dat ik weer een Amerikaans nummer zou hebben, wel zo handig als ik hier in mun eentje op stap ga om te exploren. Deze keer zou ik nog veel meer gaan exploren en verder weg gaan want Donna had gezegd dat ik haar oude auto zou mogen gebruiken, wow!

Bij Best Buy was het vorige keer zo geregeld maar deze keer was een erg jonge gast mij aan het helpen die blijkbaar weinig kaas gegeten had van het mobiele gebeuren…. Uiteindelijk zijn er 2 andere medewerkers bijgekomen die het in 1e instantie ook niet wisten maar toen ik zei dat een medewerker vorige keer hun eigen systeem omzeild had wisten ze precies wat ik bedoelde, pretty funny! Leek wel een beetje op het pliesiesysteem, dat is ook regelmatig een uitdaging ;-)

Wat nu ook wel erg handig is, is dat ik nu de simkaart kan blijven houden en dat voor slechts 10 bucks! Normaliter was het zo dat ik iedere keer een andere simkaart aan mocht schaffen en dat was zo’n gedoe maar dat hoeft dus niet meer. Volgende keer gewoon uploaden die handel en gaan met die banaan!

Je krijgt hier bij zo’n maandelijks abonnementje dus gewoon gratis onbeperkt texten en bellen en deze keer heb ik 6 gig aan internetzut gekregen. Dat zou volgens hunnie genoeg moeten zijn voor hetgeen ik zou gaan gebruiken hier, let’s hope that’s true!

Want ik gebruik voornamelijk Google hier en het meeste uiteraard Google maps. Normaliter zocht ik alles op de computer op, maakte foto’s op de gsm en vond dan mijn weg wel maar dit is natuurlijlk wel efkes veel handiger!

Nadat we eindelijk bij Best Buy weg konden was het natuurlijk weer tijd voor een bakkie pleur en daarna zijn we naar Joelle gereden. Da’s een vrouwke dat ik vorig jaar ontmoet heb dat in dezelfde straat woont als waar D&G gewoond hebben, in Arvada.

Met Joelle zijn we naar de bieb gereden, toen naar een Thriftstore waar ik deze keer het boek van Dr. Travis Stork van het programma The Doctors voor Jeanette gescoord heb maar helaas niks van former FBI Agent Joe Navarro voor mezelf.

We waren eigenlijk van plan om naar Standley Lake te gaan om een lekkere wandeling te gaan maken maar onderweg daar naartoe werden we zowat weggeblazen, wat een wind zeg! En koud, brrrrr……

Dus nee, dat ging efkes niet door en dus gingen we Thriften ;-)

Daarna hebben we geluncht bij https://steamerscoffeeshop.com/jacks/ wat ook erg lekkah was! Heb daar een heerlijke wrap gegeten en uiteraard een yammie chocolate/mint koffie gedronken, what else?!

Maar omdat we toch eigenlijk onze zinnen gezet hadden op een wandeling zijn we naar een ander Lake gereden om daar te gaan wandelen. Hoe dat precies heet weet ik niet meer maar dat vraag ik nog wel na bij Donna en zal het dan wel een keer vermelden in dit blog.

Heb daar ook best gave foto’s gemaakt, het is zo mooi hier in de directe omgeving en dus was het ook daar enorm genieten!

Na deze wandeling van ruim een uur zijn we naar huis gegaan want het werd alweer donker. Dat gaat hier natuurlijk ook gewoon door alleen is het wel zo dat het hier toch nog een hele poos eerder licht is dan bij ons.

Ook zitten we hier veel dichterbij de zon dus als die doorkomt is die nog steeds overheerlijk warm, that’s why I love Colorado so much!

Ik heb de souvenirs en de koekies (verse stroopwafels van de weekmarkt) gegeven en die laatste waren dus gewoon diezelfde avond al soldaat gemaakt, voornamelijk door Donna haha! Die kon er namelijk totaal NIET vanaf blijven, net zoals veel Officers dus mocht iemand ooit naar de US gaan en iets typisch Nederlands willen meenemen waarmee je indruk wilt maken moet je stroopwafels meenemen! Succes gegarandeerd!!

Ondertussen had ik Deek gemaild of hij mij op wilde komen halen voor de roll call (briefing) want ik had die zondagnacht mijn ride along al gescheduled. En uiteraard wil ik altijd zo lang mogelijk genieten van die ride along, een van DE hoogtepunten van mijn trip!!

Deek antwoordde al snel, iets wat eigenlijk niet zo heel gebruikelijk is aangezien het ook voorkomt dat ik geen antwoord krijg ;-). Deze keer kreeg ik echt op z’n Deeks antwoord: “yep, no problem”. Deek is geen man van veel woorden alhoewel hij tijdens de ride along toch veel aan het woord is. Hij legt ontzettend veel uit, praat veel in zichzelf (hoe herkenbaar als je veel alleen bent, hij dan tijdens de shifs, gelukkig voor hem heeft hij een fijn gezin…) en teast hij mij ook graag en dat alles met zijn overheerlijke Schotse accent, very nice haha.

Sheila van de PD had ik via Messenger een bericht gestuurd aangezien die haar werkmail waarschijnlijk niet snel zou zien en ik zou haar na de ride along bellen om iets met haar af te spreken.

Want haar breng ik uiteraard ook altijd een bezoek en deze keer had zij voor mij nog veel meer geregeld; ik mag namelijk zowel met de desk officer als met de report specialist meekijken whoo hoo!!!

Dat doen ze normaliter niet maar voor mij maken ze heel graag een uitzondering, hoe cool is dat dan?! They go Above and Beyond for me en wow, da’s echt iets waar ik erg van onder de indruk ben!

De planning voor zondag werd nog even doorgenomen en dat is iets aparts want normaliter wordt hier niet zoveel gepland haha. Maar de zondagavond voordat ik de ride along had zouden we naar Susan en John gaan want het was football night, de Denver Bronco’s moesten spelen. Dat is altijd

“a boys night out at John’s man cave” en dus doen Donna en Susan dan ook altijd iets. Meestal kijken ze samen tv en dat zou ook dit keer weer gebeuren.

Ik verheugde me enorm om naar hunnie te gaan, kei liefleukaardig stel en we lachen wat af als we met z’n allen bij elkaar zijn!

We zouden met 2 auto’s gaan aangezien ik vanuit daar naar de PD zou rijden met Donna’s car vanwege de ride along. Echt, zo cool dat ik die auto mag gebruiken, voel me nog meer dan ever als een vis in het water ;-)

Tussen al deze bedrijven door kreeg ik veel berichten van Jennifer Gonzales van Napa PD, waarmee ik ook een afspraak zou maken. Ik heb met haar een aantal keer gemaild in het verleden en recentelijk via de FB site van hunnie contact gehad vanwege alle branden in Napa.

Jennifer keek er erg naar uit om mij dan eindelijk in het echies te gaan zien en ik vond dat dan weer heel gaaf natuurlijk. Ik bedoel maar; een captain van Napa PD die er naaruit kijkt om mij te ontmoeten?? Moet niet gekker worden ;-)

Om nog maar te zwijgen van het feit dat ze zelfs haar afspraken zou willen verzetten als we geen fatsoenlijke datum konden prikken, wow! Dat allemaal voor mijn persoontje??

Het werd die zaterdagavond niet zo heel laat voordat ik in bed lag en daardoor was ik zondag al best vroeg wakker, al voor 7 uur! Donna en ik zouden naar de sportschool gaan en wow, dat was nog eens een gave sportschool! Voor degenen die willen, kijk maar eens op:

Donna mag mij ieder weekend gratis meenemen en dan mag ik ook van alle faciliteiten gebruik maken daar! En dat zijn er nogal wat kan ik je zeggen, je kunt daar zelfs in een heuse bioscoop naar een film kijken terwijl je je workout doet!

Heb net trouwens een “free 7 day pass” aangevraagd, dat kan gewoon via de app, simpel en snel. Doen ze gewoon hier; dan mag je een hele week gratis en voor niksnadanoppes iedere dag zo lang als je wilt komen trainen, naar de sauna, gebruik maken van de massagebedden etc….. Echt ongelofelijk! En ja mensen, ik ga dus gewoon lekker naar de gym hier en helemaal als het zo’n luxe is haha! Bovendien is het wel leuk om samen met Donna te kunnen gaan, thuis mag ik altijd in mun eentje gaan. Om samen met iemand te kunnen gaan stimuleert net efkes iets beter ;-)

Na het sporten zijn we alsnog naar Standley Lake gegaan met Joelle om daar overheerlijk te gaan wandelen want nu was het wel lekker weer. Heb daar weer leuke foto’s kunnen maken en ontzettend genoten van de natuur daar. Heerlijk om zo vlakbij zoveel gave parken, lakes etc te hebben!

Joelle wilde eigenlijk lunchen en nodigde ons uit om mee naar Nederland te gaan, dat gave dorpje waar ik verkikkerd op ben. Maar helaas; wij hadden om 5.30pm afgesproken met Susan en John en bovendien was het ride along night whoo hoo!

Dat betekende dat we nog even wat boodschappen zouden gaan doen bij Kings Soopers om daarna naar huis te gaan waar ik nog een dutje zou doen voordat ik de hele nacht op zou blijven. Dat was niet geheel onverstandig omdat ik die ochtend al voor 7 uur op was maar dat dutje heeft niet echt lang geduurd helaas.

Want toen we thuiskwamen heb ik in de achtertuin nog wat gegeten en genoten van het overheerlijke zonneke dat zo lekker scheen. Ik kan dan echt met geen mogelijkheid naar binnen gaan hoor, als het zo’n lekker weer is, daar moet ik dan toch echt van genieten ;-)

Toen ik buiten zat heb ik met Diana gebeld waar ik die komende dinsdag naar toe zou vliegen. Zij zou namelijk nakijken welke Bart ik moest nemen, die Bart bleek een trein te zijn welke me naar downtown San Fran zou brengen. Van daaruit zou ik dan een stukkie lopen naar the Ferry building waar ik de ferry naar Vallejo zou nemen. Daar zou Diana mij dan op komen halen.

Normaliter ga ik met de Evens bus die me vlakbij D&G brengt maar die had zijn prijs zo verhoogd dat Diana dat niet normaal vond. Daar betaalde ik eerst zo’n 13 dollar voor maar nu kost een enkeltje gewoon 50 dollar!

Als ik Diana zou vertellen hoe laat ik aankwam zou zij de juiste tijden zoeken voor mij en daarover belde we dus. Maar Diana kwam er niet uit en dus vroeg ze of ik zelf wilde kijken en haar dan even terug te bellen. Want zij zou dan een student regelen die bij Graham zou zitten terwijl zij mij op kwam halen.

Graham kan niet zo lang alleen zijn (eigenlijk helemaal niet alleen zijn bleek later…) en Diana wilde die student graag op tijd iets laten weten, wel begrijpelijk natuurlijk.

Dus daar was ik efkes druk mee en daarnaast heb ik even met Toni en Scotte gebeld. Ook daarmee wilde ik afspreken waar en wanneer we elkaar zouden zien want die zouden dus vanuit Deadwood SD naar hier komen! En de kans om hunnie dan weer te zien wilde ik zeker benutten dus tja, dan maar efkes bellen met de Duyvis ;-)

Ook die mensen zijn zo lief voor mij, zo zei Scotte (die ik toch in totaal tot op heden nog maar zo’n 3x gezien heb!) : “every time we hear you you’re making our day”!!! Wow…… thanks dude!!

Daarnaast vertelde Toni dat ze op hun Patreon site iets over mij wilden gaan zetten. Die Patreon site is een site waarop ze geld inzamelen voor hun Lovin’ America project en bij ieder bedrag dat iemand sponsort zetten zij dan een geinige tekst.

Ze hadden nu verzonnen dat ze bij het bedrag van 5000 dollar per maand zouden zetten: “this is our “Get Colette to the USA” amount” haha, grapjassen! Maar wel super gaaf natuurlijk, helemaal omdat ik weet dat zij dat in dat geval dan dus ook daadwerkelijk gaan doen!

We spraken uiteindelijk af voor woensdag 25/10, die ochtend zouden ze makkelijk kunnen combineren met bezoek aan hun familie/vrienden hier. Later kreeg ik de locatie door; Old Town Arvada, gave stek! En daarvoor mag ik dus weer Donna’s auto gebruiken, ik begin echt op een local te lijken, I love it!!!!

Gaat de week na Napa dus een toffe week worden:

maandag naar Westminster PD

woensdag naar Toni en Scotte

donderdag lunch met Jeanette

vrijdagavond weer een live concert in the Grizzly Rose, DE country bar hier whoo hoo!

Ik ben na het eten en het telefoontje met Toni en Scotte naar beneden gegaan, heb Diana teruggebeld over de reis en mijn gsm leeggemaakt. Dit omdat ik niet wil dat ik geheugenproblemen krijg als ik foto’s wil maken, dat zou immers eeuwige zonde zijn…. Omdat ik dit alles gedaan had was er niet echt veel tijd meer voor een tukkie maar goed, ik wist dat ik die nacht wel wakker zou blijven, daar zou Deek wel voor zorgen ;-)

Ik ben rond 5pm weer naar boven gegaan en was verbaasd dat Donna en Steve nog niet klaar waren. Zeg ik tegen Donna: so…..we ready? Kijkt Donna me verbaasd aan, kijkt op de klok en zegt: “shit, we’re late” haha! Die was computerspellekes aan het spelen en Steve was in de garage aan het flipperen op zijn pinbal apparaat (COOOOLLLL!!!!) dus waren ze allebei de tijd compleet vergeten.

Nu doen zij er niet echt lang over om zich klaar te maken en binnen 10 minuten waren we dan ook op weg naar Susan en John.

We zouden lekker pizza eten en toen we aankwamen bij hunnie stonden er al 2 overheerlijke pizza’s op ons te wachten!

Zoals ik al eerder zei; het is daar altijd gezellig en lachen geblazen en dat was ook deze keer weer het geval. John kan heerlijk droog uit de hoek komen en het is gewoon een super leuk gezelschap bij elkaar.

John en Steve vertrokken na het eten naar de man cave en wij vertrokken naar boven waar we op de soort van overloop een idiote film hebben zitten kijken. Een comedie, iets waarvan ik helemaal niet houd maar ik was niet echt van plan om dat te zeggen. Ik zou die film immers toch niet afkijken vanwege de ride along dus ach, who cares.

Rond 8.15pm ben ik vertrokken richting de PD zodat ik zeker op tijd zou zijn mocht ik onderweg een verkeerde afslag nemen but well, I didn’t dus ik was binnen 10 minuten bij de PD, beetje vroeg ;-)

Heb efkes in de auto gewacht maar ben daarna maar gewoon naar binnen gegaan en heb me bij de desk officer gemeld voor officer Derek.

Die kwam me niet lang daarna halen en vroeg tig keer: “how’s it going Colette, what’s happening”…. En “come on, we’re late for roll call”. Yeah dude, als je me eerder opgehaald had waren we op tijd geweest ;-)

Het verslag van de ride along wordt uiteraard zoals gewoonlijk een apart en zeer uitgebreid/gedetailleerd verslag, da’s niet zo 123 op papier te zetten.

Bovendien beginnen mijn oogies dicht te vallen so time to get some shut eye voor de spannende dag van morgen; wederom naar “mijn” Westminster PD, ik kan daar geen genoeg van krijgen ;-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pap:
    23 oktober 2017
    JIj hebt wel druk met je afspaakjes. Ben benieuwd op je reisverslag van je ride-along
  2. Colette:
    23 oktober 2017
    Yep, ben altijd lekker druk hier haha. Maar dat maakt het ook altijd zo leuk en interessant!

Ride along verslag gaat nog even duren, is weer heel wat gebeurd uiteraard ;-)
  3. Petra:
    23 oktober 2017
    Jij doet meer in twee weken dan ik hier in drie maanden heb gedaan... haha. Supertof allemaal vrouwke, vooral een eigen autootje ter beschikking hebben, isn't that just awesome!
  4. Colette:
    24 oktober 2017
    Tja chickie, ik heb geen 3 maanden dus dan is het inderdaad alles in 2,5 week doen ;-) Alhoewel ik denk dat als ik wel 3 maanden had, ik nog steeds veel op mijn program zou hebben staan haha. Denk dat ik dan bv bij animal sanctuaries etc zou gaan volunteeren, dat lijkt mij ook enorm interessant..... Dat eigen autooke is fantastisch inderdaad, wow! Ben bijna een echte local haha!