Hier dan 2 redenen waarom ik zo graag in dit land vertoef...al zijn er natuurlijk veel meer redenen!

27 augustus 2012 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Als eerste ging ik gisteravond na het eten nog even naar de Corner Store want mijn verslaving FVC (French Vanilla Cappuchino, weten jullie nog??) moest danig gevoed worden: ik begon afkickverschijnselen te vertonen haha! Deze keer ben ik weer een beetje gaan exploren want ik liep altjd dezelde weg maar had wel het idee dat ik nogal omliep en dat er een kortere weg moest zijn..... Nooit geprobeerd en nu had ik zoiets van: welja, gewoon doen, als het pikkedonker is, lekker handig....;-) Waarom zou ik het mezelf makkelijk maken als het ook moeilijk kan?

Tuurlijk kwam ik gewoon bij de Corner Store uit, met een beetje logisch nadenken en om je heen kijken kom je vaak een heel end! Helaas was het wel wat drukjes in de Store maar er stond gelukkig niemand bij de FVC machine dus ik trakteerde mezelf op een middelmaat beker FVC,althans, zo dacht ik..... Helaas was de werkelijkheid heel anders want alles wat er uit dat machientje kwam was dirty water! Dus ikke maar in de rij gaan staan en had zoiets van: eerst al die gasten maar laten afrekenen want dat bijvullen gaat m nie worde nie als er nog een rij klanten staat!

Ik zei tegen een gast die tegelijk met mij binnengekomen was maar dan aan de overkant van de winkel zeg maar, ga jij maar voor want die machine moet bijgevuld worden. Nee, zegt ie, you go first, don't worry about it. Okay dan, thanks dude! Dus toen ikke aan de beurt was liet ik de cassier mijn beker met zutwater zien en hij zei: okay, dat kom ik asap oplossen, eerst even afrekenen..... Tuurlijk, vond ik ook heel logisch maar ik kon die aardige gast toch niet tegenspreken als hij zo aardig was om mij voor te laten gaan...;-)  Dus ikke terug naar "de" machientje en even gewacht op de cassier. Aardige gast van midden twintig schat ik zo en hij had het probleem zo gevonden: een en ander moest even heen en weer geschud worden want leeg was het machientje allerminst! Tuurlijk heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om meteen te vragen welk merk zullie gebruiken en of er inderdaad alleen warm water bij gaat en precies zo is het! Nou, "deze" merkje is het dus:

100_2378

Na in totaal slechts een paar minuten gewacht te hebben had ik dan eindelijk mijn FVC en wilde ik afrekenen. No, you're all set zegt die cassier. Dus ikke: What??? What do you mean: you're all set? Well, you don't have to pay for this coffee since you've been waiting for so long! Ooookay......very nice, thanks so much! And guess what? I'll be back another day for another FVC... Zegt die gast: Oh, that's fine but I do think I'll have to charge you for that one haha! Well, okay, if you charge me I'll pay...;-)  Tis tenslotte maar 1 dollar 49 voor een giga beker FVC, daar kom ik er bij Starbucks niet mee!

Wat een service, dat zie ik in ons kikkerlandje nog niet gebeuren hoor! Ja, misschien als je een uur gewacht hebt maar nog geen 5 minuten wachten en dan je koffie al gratis krijgen? No way! So I was very pleased en helemaal in mun hummetje met mijn koffietje liep ik via mijn pas zelf ontdekte shortcut terug naar D&G....;-)

Mijn tweede super service ervaring heb ik nu al op een paar verschillende plekken meegemaakt: ik gebruik vaan mijn creditcard maar soms betaal ik ook wel eens cash en loop dan ouderwets tussen al het muntgeld naar de juiste muntjes te zoeken om te kunnen passen. Ze rekenen hier nog met centen en da's dan ook meteen het lastigste! Maar da's hier zo opgelost:als je op een paar centen na het bedrag uitgevogeld hebt zeggen ze gewoon: Oh, don't worry honey, I'm sure I've got 2 cents somewhere! En zo gezegd zo gedaan: ze pakken die paar centen uit een bak met centen die op de toonbank staat of zelfs uit hun eigen zak..... Zien jullie dat al gebeuren bij ons????? Ikke niet, echt niet!

Blijkt dus wel weer dat het hier toch veel meer om service draait als bij ons en ik moet weer heel eerlijk zeggen: dat is zo NIET verkeerd! De mensen zijn hier zo supervriendelijk en behulpzaam, daar kunnen wij nog wat van leren hoor, echt wel!

Ga nu efkes een ander verhaaltje schrijven over hele andere zaken maar ook weer typisch Amerikaans, althans 1 daarvan dan...;-)

1. Sis:
    28 augustus 2012
    En nu maar googelen op dat zutje, want ik wil m nou onderhand ook wel s proeven! :-)
  2. Astrid:
    28 augustus 2012
    Hoi Colette,

Allereerst mijn excusses voor de taal en tikfouten in mijn eerdere reactie's. Net als jij erger ik me aan fouten in teksten maar ik ben te laks om mijn leesbril te pakken, ben vaak laat een reactie aan het tikken en op de IPad zit ik nog wel eens met mijn vinger op een verkeede toets.
    Wat betreft de koffie kom je wel aan je trekken daar of niet? Nu maar hopen dat je bij thuiskomst de "favorite flavour" hier kan scoren.
    Echt geweldig om te horen dat men daar zo klantvriendelijk en behulpzaam is, zouden ze hier wel iets van kunnen leren. Denk dat die insteek beter werkt en zorgt dat mensen graag terugkomen en zelf ook vriendelijker worden. Hier moet je soms blij zijn dat je uberhaupt geholpen wordt en dan is het de vraag hoe de pet van de bediende staat.
    Ik zie "the American way" wel zitten!

Greetzzzzz, As xxx
  3. Me:
    29 augustus 2012
    @ sis: ????? Hoezo googlen op dat zutje? Bedoel je de FVC?? Ga kijken of ik een pak mee kan nemen, misschien verkopen ze die wel gewoon in de supermarkt...;-)
    @ As: geeft niets hoor, ik zie helaas ook wat schrijffouten maar dat gooi ik op de zelfdenkende laptop en mijn ogen die altijd bijna dichtvallen als ik zit te typen...;-) Yep, ik kom zeker aan mijn trekken hier wat de koffie betreft, helaas is die flavour bij ons niet te krijgen...;-( Wat betreft klantvriendelijkheid kunnen ze bij ons zeker nog iets leren van de Amerikanen maar daarvoor is het te laat: onze service zit al in het salaris en da's hier niet zo. The American Way isn't bad at all!!