Truly a-ma-zing!!!!

27 augustus 2012 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Wat ik vandaag dan toch weer meemaakte, ik kan er nog steeds niet over uit! Loop ik op m'n gemakkie richting Postkantoor, tenminste, dat dacht ik want ik had al meer dan een halfuur gelopen en dacht: nu moet het toch echt wel aan de rechterkant tevoorschijn komen... Waar is dat kreng nu gebleven dan? Ik ben al bijna bij de golfbaan en daar ligt echt geen Postkantoor...;-)

Kom ik langs een watertje gelopen en zie ik een of ander groot beest het water induiken, dat beest was eigenlijk van plan omhoog te komen richting mij maar blijkbaar was ik zo angstaanjagend dattie maar snel het veilige water weer opzocht haha! Natuurlijk heb ik daar wat fotookes van getrokken (heb inmiddels geleerd nooit meer zonder camera op pad te gaan!) en ik zag terwijl ik foto's maakte dat er aan de overkant van dat watertje iemand net zo nieuwsgierig was als ik haha! Die gast was een hondje aan het uitlaten en was ook foto's aan het maken.

Omdat ik nog steeds geen Postkantoor gezien had besloot ik maar even om het waterke heen te lopen en aan die gast te vragen waar ze dat kreng verstopt hadden want ik zag het toch echt niet op die golfbaan liggen! Maar voordat ik ook maar iets kon vragen raakten we in gesprek over het zwemmende beest en vroegen wij ons allebei af wat dat nu eigenlijk voor een beestje was... Ik wist het niet, kon met gemak een bruine rat zijn maar volgens mij zijn die niet zo groot....alhoewel...nou ja, ik wist het echt niet en hij ook niet! De hond vond het wel mega interesting want die kwam maar niet bij de waterkant vandaan...;-)

Afijn, wij stonden dus ff te kletsen toen die gast zei dat hij voor Obama's Office werkte, daar zitten wij terwijl hij met z'n vinger een pand aanwees en hij vroeg of ik al alles in orde had om te gaan stemmen. Nou bud, ikke mag helaas niet op Obama stemmen want ikke ben niet van hier maar van dat kikkerlandje! Okay zegt hij, maar misschien dat je al langer dan 5 jaar in Amerika was...waaruit ik dan weer opmaakte dat je dan recht hebt om te gaan stemmen.... Hij gaf me een hand, stelde zich voor als Dan en begon een zin met: would you like to......okay, no, I'm not going to say it cause you're on vacation! Tja, dat moet je dus niet tegen deze nieuwsgierige aag zeggen dus ikke: what were you going to say????? Well, zegtie: would you like to sign up to volunteer voor Obama's Office, even if it would be for a couple of hours? Well.....don't think so was mijn eerste reactie maar toen dacht ik: waarom eigenlijk niet? Lijkt me een hele bijzondere ervaring, om als Nederlands mutske in Amerika voor Obama's Office te volunteeren! En zo gezegd zo gedaan: ik zei tegen hem: okay, think I will take you up on that offer and will volunteer for at least a couple of hours.... Cool zegt Dan, I'll see you soon!

En weer liep ik met een hiphophappy gevoel weg, gewoon omdat ik het zo geweldig vind wat hier allemaal kan! Ik bedoel, je raakt even aan de praat (wat hier echt veel makkelijker gaat dan bij ons, echt waar!) en voor je het weet word je uitgenodigd voor zoiets!!! Hoe cool is dat dan?!?!?! Tuurlijk wil ik daar wel veul fotookes van want dit is gewoon supergaaf en zal bij ons niet snel gebeuren: een buitenlander die voor zoiets mag komen volunteeren! Jaja, ik weet wel dat wij geen president hebben (zal sommige van jullie voor zijn!) maar toch....;-)  Helemaal leuk en ik ben dan ook erg benieuwd hoe dit gaat verlopen.... Weet nog niet wanneer ik ga want morgen zou ik met Donna naar the Rockies gaan maar Donna heeft teveel last van haar voet dus dat moeten we even uitstellen. In plaats daarvan gaan we nu naar Downtown Denver om een Nederlandse bakkerij op te zoeken. Met die gasten heb ik een aantal keer via de mail contact gehad over mijn speltbrood en ik ga eens kennis maken....je weet nooit waar dat goed voor is! Tenslotte heb ik/hebben wij nog steeds een droom...... The Rockies gaan we op een andere dag doen maar ik weet nog niet wanneer. Van het weekend staat er een uitje op het program met Toni, de Politielady die altijd mijn Ride Along regelde. Zij is inmiddels weg bij de Politie maar wij hebben een giga klik en het lijkt ons allebei tof om elkaar beter te leren kennen. Daarnaast is het komend weeked Labor Day Weekend en dat wil zeggen dat er veel dingen georganiseerd gaan worden.... zal wel een druk weekend gaan worden dus! Met als Labor Day zelf komende maandag dus ook dan zal er wel iets georganiseerd worden.... Krijg ik het toch nog redelijk druk als ik het zo teruglees maar ik wil en zal gaan volunteeren for Obama's Office, al moet ik het combineren met iets anders! Lijkt me gewoon veel te bijzonder om niet te doen!

Afijn, genoeg daarover, ik zal even verder gaan met mijn verhaal..;-)  Ben via de King Sooper terug naar huis gelopen omdat Diana nog een zak chips wilde voor vanavond dus die heb ik maar even gehaald.... Ik was bijna thuis toen ik achter me ineens hoorde roepen: Heeee! Dus ik had zoiets van: yeah right, hoezo "heeey"?!?!?!? En draaide me nogal aggresief om geloof ik...;-)  Zie ik een gast aan komen lopen die zegt: I'm sorry but do you have 75 cents for me so I can take the bus? Nu ben ik normaliter helemaal NIET van het geven wat dit soort dingen betreft maar nu had ik zoiets van: ach, wat is nu 75 dollar cent nu helemaal en heb hem die dan ook gegeven. Hij blij dat ie de bus kon pakken (dat neem ik dan tenminste aan...;-)) en ikke blij dat ik een goede daad gedaan had...mooi toch?!

En zo blijft dit voor mijn gevoel toch echt wel mijn land hoor, alhans, in elk geval blijf Colorado mijn favo gebiedje! Wat ik hier in al die jaren allemaal mee heb mogen maken, de mensen die ik heb mogen leren kennen en de ervaringen die ik op heb mogen doen da's eigenlijk niet met een pen te beschrijven! Daarom typ ik dan ook zoveel....;-)  En raakt de laptop nogal van slag want die slaat continue letters over dus ik ram nogal wat af op de backspacetoets helaas....;-(

Anyways, dit wilde ik nog even delen met jullie, hoop dat jullie mijn verhaaltjes weer met plezier gelezen hebben...;-) Ik ga nu m'n mandje opzoeken want ik zie alles niet zo duidelijk meer en bovendien krijgt die laptop steeds meer kuren )Q#*)(!#&$)(!&!

Voor jullie een fijne (werk) dag maar ik zeg welterusten en tot de volgende keer maar weer!

1. Alexis:
    28 augustus 2012
    Echt gaan volunteeren. Supergaaf joh!!!!!!!!!
  2. Sis:
    28 augustus 2012
    Jamaar, wat zat er nou in dat water?! :-)))))))))
    Leuk man, dat volunteeren! Zal wel buttons maken zijn of zo maar dat mag de pret niet drukken!
    Kreeg trouwens nog een paar heeeeeeeeeeeeeeeeel lieve smsjes van jouw cowboy! Als jij nou gewoon zegt wat je gescoord hebt, zal ik zeggen wat erin stond, deal?! :-)))))))))))
    Hihi, was te proberen toch? Hij dacht waarschijnlijk dattie om in de familie te komen toch ook zijn (lieve, jawel!) schoonzus toch op zijn hand moet hebben! :-) Hij heeft wel snel in de gaten wie de dienst uitmaakt, wahahahahaha
    Goed, ga nu verhaal nummer 2 lezen, tot zo!
  3. Astrid:
    28 augustus 2012
    Heb je wel eens gedacht aan je boek schrijven???? Je maakt behoorlijk wat meters achter de computer en spuuwt smakelijke verhalen de ruimte in.
    Zal wel een bijzondere ervaring zijn bij het Obama Office. Misschien mag je met zo'n bord aan je lijf rond gaan lopen hahaha. Balen dat je er niet achterbbent gekomen wat voor een beest je gespot had. Je werd natuurlijk weer afgeleid door een aardige kerel!!!!!
    Lees net de reactie van zuslief, wordt je wel vaker met dilemma's geconfronteerd of gechanteerd????? Zou er niet intrappen dus laat ze maar wat zweten en piekeren en dromen over je gekochte souvenier.
    Je liefje lijkt toch niet op sommige slijmallen die bij ons rondlopen en proberen om in een goed blaadje te komen door wat te slijmen hihihi. Als dit grapje niet goed valt heb ik later heel wat goed te maken maar die gok neem ik maar.
    Good night and talk to you later, As xxx
  4. Me:
    29 augustus 2012
    @ Lexje: ga ik ook zeker doen, ben heeeel nieuwsgierig...;-)
    @ sis : dat weet ik niet, kan ook goed een bever of een otter geweest zijn...niet goed kunnen zien...;-) Misschien is het alleen maar papier versnipperen maar goed, zal een hele leuke ervaring zijn en ik ga ervan uit dat het ook hele toffe foto's op gaat leveren... Ik kan in elk geval zeggen dat ik: "have been working for the Obama Office" haha!

Leuk geprobeerd sis maar dat gaat m niet worden nie...Ik krijg babe wel zover dat hij zegt wattie gesmst heeft haha!

Duhu, wie de dienst uitmaakt?!?!? Think again whahahah! Hij zal je gewoon superdankbaar zijn en dat laat ie zo merken... niet slecht! Dat zou dan weer een hele speciale ervaring zijn, met zo'n bord lopen haha! Maar daar wil ik dan natuurlijk wel effe een foto van, dat snap je wel! Ikke met Obama "wrapped around me", dat kan niet iedereen zeggen haha!
    Dat beestje was allang onder water verdwenen voordat ik met die gast ging praten, helaas wist hij ook niet wat voor iets het was.... Afgeleid door die gast?? Alleen toen hij het had over dat volunteeren want dan gaat mijn fantasie weer met me op de loop haha! Ach, ik ken zusjelief langer dan vandaag he, dus die krijgt me toch niet zover dat ik het verklap...ze zal geduld moeten hebben tot ik er weer ben...;-) Jij mag dat zeggen hoor As, van dat liefje van mij! Is geen slijmbal zoals die bij ons, not even close...;-)

@ As : Ja, denk daar steeds vaker aan, zeker als er steeds meer mensen zijn die dat zeggen maar waar haal ik in godsnaam de tijd vandaan om een boek te schrijven?!?!? Het lijlkt me trouwens wel supertof als ik er ooit te zou komen.... misschien als ik de loterij win...;-)
  5. Pap:
    29 augustus 2012
    Wat een tijd besteding van al die verhalen, je kunt er drie dagen meer vakantie door vieren, maar wel apart en leuk.
    Nu dat beest weer en medewerkster van Obama, je maakt wat mee daar. hier vanaf zondag beter weer na een heftig onweer redelijke temperaturen 32 gr. zodat we iets kunnen ondernemen, zoals het bezoeken van Siena en vandaag Florence.Groetjes
  6. Me:
    30 augustus 2012
    Nee hoor, die verhalen schrijf ik meestal in de avonduren als er hier toch verder niets te beleven is...;-) Fijn dat het daar zondag beter weer gaat worden, geniet ervan!
  7. Cowboy:
    30 augustus 2012
    hahahaha die schoonzus he? is lief maar wel een beetje gek he. deze cowboy geniet van de rust dear is over 10 dagen over ......... lekker genieten schat kuskus
  8. Sis:
    30 augustus 2012
    IK een beetje gek?! Da moet je mun zuster zien! :-))))
    Wacht maar tot je met mij in de auto zit, mijn wraak zal zoet zijn!
    Hihihi, hoezo aan t aftellen?!
  9. Me:
    30 augustus 2012
    Zegguh, cowboy and sis....gaan we lekker....???? ....;-) Hoezo genieten van de rust cowboy? Voor zover ik het allemaal meekrijg (en da's heel wat) zit jij nog geen seconde stil! En dat dat gaat veranderen in 10 dagen, daar kan je zeker van zijn haha!

Enne, sis....hoezo "moet je mun zuster zien"???? Ikke is niet gek, hooguit prettig gestoord! En dat zit dan weer in de familie...;-) Aftellen? Wij zijn helemaaaaaal niet aan het aftellen hoor, dat lijkt maar zo....;-)
  10. Sis:
    30 augustus 2012
    Ach, what's in a name he?! :-)