Niet veel spannends te melden maar toch een update voor jullie....oftewel leesvoer...;-)

20 augustus 2012 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

En dan begin ik met een aanvulling op de vlucht van A'dam naar Philly want ik heb daar wel redelijk kunnen slapen maar ook heel vervelend gedroomd! Je kunt wel zeggen dat ik een behoorlijke nachtmerrie had wat nooit prettig is natuurlijk maar helemaal niet in een vliegtuig! Ik droomde dat de piloot nogal zat te slapen en het vliegtuig steeds hoogte verloor waardoor de piloot net voordat het de grond zou raken weer letterlijk "gas" gaf in de lucht. Dat voel je ook regelmatig tijdens de landing en als je dan de beelden erbij hebt die ik had, nou....daar word je niet vrolijk van maar krijg je het aardig benauwd van! Daarnaast zag ik ons mam ook in het vliegtuig zitten en ook daar word ik niet vrolijker van als ik uiteindelijk wakker word... Tuurlijk zullen er nu mensen zijn die zeggen: joh, maar dat betekent gewoon dat ze op je let en dat mag gezegd worden. Het is alleen zo dat ik er altijd een heel naar gevoel aan overhoud als ik ons mam in mijn dormen levend zie zitten (en voordat ze ziek werd) maar dan wakker word met het besef dat ze er helemaal niet meer is..... Helaas gebeurt dit regelmatig en raak ik nooit aan dat vervelende gevoel gewend...;-(

Anyways, ik heb dus nogal wat afgereist de laatste dagen en oh, wat was het saai zo alleen! Ik weet wel dat ik dit al jaaaaaren doe, alleen reizen maar goed, inmiddels is mijn situatie veranderd en voelde ik me meer dan ooit echt alleen tijdens de reis.... Gelukkig waren er ook mensen die me een beetje uit die eenzame spiraal haalde en dat waren uiteraard allemaal onbekenden. Zo was er een dame op het vliegveld van Philly die zei: hey, I remember you...I was just on the plane with you...I recognize your outfit, it's cool! En later op Atlanta Airport was er een medewerkster die vanachter riep: I like your outfit, it looks very comfy! Voor vele mensen zou dit niet veel betekenen maar ik geniet van dit soort momenten, vind het geweldig als je zo snel en makkelijk contact krijgt met mensen. Want juist op de manier heb ik diverse lieve mensen leren kennen waarmee ik nu nog steeds contact heb en da's gewoon leuk! Genieten van de kleine dingen van het leven, zoooo mooi en precious!

O ja, en op 1 van de vluchten was het toch een partij koud, niet normaal meer! En nee, dat lag deze keer NIET aan mij.....ik hoor jullie al mompelen.....koukleum! Neenee, zelfs de stewardessen hadden het bitter koud en vertelden mij dat ze de piloot al gevraagd hadden de kachel wat op te stoken....;-)  Deze vlucht was redelijk bumpy, er zaten flink wat gaten in de weg zeg maar, maar zelfs daarvan werd ik niet warmer, kan je je voorstellen hoe koud het was want normaliter heb ik het dan echt wel warm! Trouwens, dat was niet het enige dat er mis was met deze vlucht; toen we allemaal netjes ingesnoerd zaten te wachten op de dingen die komen gingen kregen we te horen: hi folks, here the flightdeck. We're very sorry for the delay but the electric whatsoever (weet ik niet meer) doesn't work anymore so we had to call maintenance to come and fix that! Ja natuurlijk, heb ik weer! De piloot had ook wel een beetje humor trouwens (al konden maar weinig mensen buiten mij dat waarderen blijkbaar en da's jammer...) want hij zei: but don't worry guys, we'll get you to Atlanta sometime tonight, I promise! Ik vond dat best grappig en schoot dus ook in de lach maar met mij waren er maar weinig mensen die hetzelfde deden. En dan niet omdat ze het niet verstonden hoor, want als ik het kan verstaan, kan iedereen het verstaan immers!

Tussen al die vluchten door mocht ik in het Days Inn in Atlanta overnachten (dank je wel Stan GRRRR) en ook daar had ik weer een klein beetje een Tante Tet special....;-)  In het midden van de nacht wilde ik even kijken hoe laat het was (ik was het allemaal een beetje kwijt met al die tijdsverschillen en wilde natuurlijk wel op tijd opstaan de volgende ochtend zodat ik mijn vlucht niet zou missen)  Dus in het donker op mijn gsmmetje gekeken en toen zag ik ineens iets donkers op me afkomen op het witte laken. Nou, ik weet niet hoe ik het gedaan heb maar ik stond "zomaar ineens" naast het bed, volgens mij heb ik het bed niet eens meer geraakt! Niet slecht op mijn leeftijd trouwens haha! Was toen trouwens wel blij dat ik alleen was want jullie raden nooit waar ik zo van geschrokken was, ik zou het zelf namelijk ook nooit kunnen bedenken.....

Toen ik het licht aandeed en voorzichtig de kussens opzij trok, guess wat ik zag????? Geen eng zwart beest maar gewoon een oordopje whahahahaha! Ik heb smakelijk om mezelf gelachen want wat een doos zeg! Ik was trouwens wel heel blij dat ik mijn oordopkes meegenomen had, de vliegtuigen vlogen namelijk nog net niet mijn kamer binnen maar dat scheelde niet zo heel veel....kon ze bijna aanraken zo laag kwamen ze over! Niet de hele nacht maar goed, ik wilde toch echt wel wat uurtjes slapen en die dopkes hebben me daar overheerlijk bij geholpen...nice!

De volgende ochtend al vroeg opgestaan want ik wilde vooruit en eindelijk in Denver aankomen zodat het reizen voorbij was en ik kon gaan relaxen....hopelijk. Maar ook nu ging dat uiteraard niet helemaal gladjes....

Ik vloog nu van Atlanta naar Detroit, zou daar een korte stop hebben en dan weer doorvliegen naar Denver. De 1e vlucht ging goed, niets aan de hand gelukkig. De tweede vlucht leek ook voorspoedig te gaan tot we de mededeling kregen: hi folks, here the flightdeck... we're sorry for the delay but the loading whatsoever can't be pushed back at this moment so we had to call maintenance.... Yeah right.....

Tja, en dan wacht je maar heel geduldig, er zit niets anders op en gelukkig duurde het deze keer niet heel lang voordat we dan eindelijk naar de startbaan vertrokken. Er stond een giga file dus voordat we op konden stijgen duurde het nog eens een extra 20 minuten maar ja, je zit hoog en droog he....;-)  Deze keer zat ik zelfs (waarschijnlijk dankzij mijn SkyMiles) in een net even iets duurdere klasse, een Economic extra ietsje waardoor er meer beenruimte was....niet geheel verkeerd hoor! Naast mij was een jong moederke met haar zoontje komen zitten, so cute! En meteen ook weer heel confronterend.....;-(

Gelukkig had ik mijn ipod meegenomen want op deze korte vluchten worden geen films vertoond en ik heb dan ook overheerlijk genoten van mijn eigen muziekske waarbij ik altijd mijn eigen beelden 'vorm" dus eigenlijk kijk ik toch een film maar dan aan de binnenkant van mijn ogen en zelf geschreven haha!

Gelukkig ging de reis verder allemaal goed en kwam Diana mij al snel tegemoet lopen terwijl ik op mijn koffer stond te wachten. Dat gaat eigenlijk best heel snel in Denver en we waren dan ook weer snel op weg richting "home away from home"....;-)  Ondertussen moest er natuurlijk even wat gespuit worden over Stan en zonder in details te treden kan ik zeggen dat we alledrie luid en duidelijk waren, zij nog meer dan ik! Graham was daarnaast ook heel blij dat ik er nu achtergekomen was met wat voor een persoon ik te maken had, beter nu dan dat ik alles opgegeven had en er eigenlijk geen weg meer terug was. Daar had hij natuurlijk helemaal gelijk in en na niet zo heel lang hebben we besloten dat Stan onze aandacht niet meer waard was!

Thuis aangekomen heb ik eerst wat gegeten want ik had in de twee reisdagen weinig bijzonders gegeten; alleen in het vliegtuig van A'dam naar Philly een overheerlijke pasta gehad in het vliegtuig. Het weer was super dus we hebben lekker buiten gezeten en bij zitten kletsen. Diana had een lekker, uiteraard bijzonder gezond recept uitgezocht en ik moet toegeven: het was overheerlijk wat ze ons voorschotelde! Na het eten nog even wat tv gekeken maar ik werd toen toch wel erg moe dus ik ben vroeg mijn mandje ingedoken. Gewapend met slaapmasker en oordoppen want die heb ik hier ook echt wel nodig!

Eigenlijk best goed geslapen die eerste nacht maar ik was al heel vroeg wakker, zo rond de klok van 5 uur en kon niet meer slapen. Mijn hersenpan ging aan de slag (what else is new!) en ik had me een honger, niet normaal meer! Uiteindelijk heb ik "de strijd" maar opgegeven, ben naar beneden gegaan en heb maar een boterhammeke kaas gemaakt zodat mijn maag in elk geval even rustig werd. En guess what?!?!? Toen viel ik gewoon bijna weer om dus deze dame is gewoon overheerlijk teruggedoken in haar mandje tot ik vanochtend wakker werd van een lief smsje van mijn cowboy; je kunt slechter wakker worden hoor...;-)

Vandaag lekker rustig aan gedaan: Diana moest werken en ik ben op mijn gemakkie eerst langs Lana gegaan. Daar had ik minimaal een uur voor uitgetrokken en dat was redelijk goed ingeschat. Even lekker bij zitten kletsen om daarna op mijn gemakkie naar Kings Sooper's te lopen, even wat boodschappies doen. Heerlijk zonder dat er iemand bij is want ik hou ervan om zowat alle gangen door te gaan en te bekijken wat er hier allemaal te koop is! Als je dan weet hoe groot die winkel is dan weet je ook dat ik daar met gemak anderhalf uur geweest ben en toen had ik nog niet eens alles gedaan/gekocht wat ik wilde kopen... Maar goed, ik vond het genoeg geweest, morgen weer een dag immers, geen stress!

Nadat ik de gallon Green Tea weer opgehaald had die ik vergeten was (lekker slim!) ben ik terug naar huis gelopen en heb mijn Facebook bijgewerkt. Dat was nog een hele klus want ik was al daaaagen niet meer ingelogd en er gebeurt nogal wat op Facebook...;-)  Ik zou vandaag voor de groenten zorgen en ben netjes op tijd begonnen aan mijn witlof met honing en geitenkaas.....ze zijn er gek op hier! Ook had ik hier een nieuwe Quorn variatie gezien: heerlijk met geitenkaas en granberries dus die stond voor mij ook op het menu in plaats van die altijd en eeuwig doch goedbedoelde blackbean burger die Diana in grote getalen voor me gehaald heeft omdat ze niets anders kon vinden...;-)

We konden ook nu weer heerlijk buiten eten en na het eten ben ik eindelijk mijn 1e French Vanilla Cappuchino wezen halen bij de Corner Store en boy, wat was die lekker! Ik zou bijna mijn eigen toko starten in ons kikkerlandje zodat ik die koffie niet zo lang hoef te missen haha!

Nu is het alweer 11 uur en beginnen mijn ogen toch wel weer redelijk dicht te vallen..... Ga nog even kijken of ik nu wel foto's kan uploaden want eerder op de dag lukte dat niet maar dat wil ik uiteraard wel! Ik wil het, ik wil het, ik wil het en als ik het wil dan ga maar aan de kant want dan krijg ik het...;-) Of niet maar dat zie ik dadelijk dan wel haha!

So for now I'll say so long mensen! Morgenvroeg rij ik met Diana mee naar haar Walmart en ga daar lekker rondsnuffelen om nog wat dingen te kopen. Daarna met de bus terug en als het zonneke er is lekker met een boek bij het zwembad neerploffen....ik heb daar toch wel zin an! Ook komt Donna nog langs en da's altijd leuk; morgen gaat weer een leuke dag worden. Woensdag trouwens ook want dan gaat Diana mijn haar verven (zij is daar enorm goed in zegt ze so proof me haha!) en gaan we samen relaxen aan het zwembad. 's-avonds komen Steve en Donna eten en da's garantie voor een toffe avond, helemaal goed!

Ga nu zoals gezegd die fotookes proberen te plaatsen, hopelijk lukt het anders zullen jullie toch weer geduld moeten hebben...in dat geval: mea culpa!

1. Sis:
    21 augustus 2012
    Jee, wat n verhaal weer! :-) En sisje, ook bij mij komt ons mam regelmatig "voorbij", ik probeer me dan maar te bedenken dat ze beter af is nu en de leuke dingen die we met haar hebben meegemaakt, maar dat maakt het gemis niet minder idd.
    Dat verhaal van dat oordopje!! :-) Heb in een deuk gelegen! En helaas had je in dat geval ook niks aan je stoere zowboy gehad! :-)
    Foto's is gelukt dus, wat jij in je kop hebt.............!!!!
    Hier is het nog steeds om af te knippen, ben net ff actief geweest en je kunt me uitwringen!
    Kan me voorstellen dat die burgers je na 3 weken je neus uitkomen, hebben ze daar zo weinig vega? Gat in de markt dus!!
    Ik ga ff uitwalmen, have fun daar en neem aan dat je ze automatisch wel de groeten doet! :-)
    Hug van ons!
  2. Me:
    22 augustus 2012
    Ja, het was wel weer a long story he haha! Maar niet zo spannend deze keer en het volgende verhaal wordt beslist ook niet zo spannend....of er moet morgen iets geks gebeuren maar aangezien ik een relaxtdaggie gepland heb denk ik niet dat dat gebeurt...;-)

Tuurlijk denk ik hetzelfde als jij wat ons mam betreft sis en weet ik dat ze nu beter af is maar toch....blijft iedere keer weer heftig! Zeker als je in een vliegtuig zit...;-(

Ja, lachuh he, dat oordopje haha! Ik had zoiets van: heb ik weer, mensen zullen me wel he-le-maal voor gek verklaren maar ach, what else is new....;-) Tis maar goed dat cowboy er niet naast lag, denk dat ik letterlijk over hem heen gesprongen was haha!

Ik zag inderdaad dat de foto's gelukt zijn, jammer dat ik deze site niet eerder ontdekt hebt want het is een vele makkelijkere site maar goed, again story of my life; waarom makkelijk doen als het moeilijk kan...;-) Wordt saai als het allemaal "by the book" gaat!

Nee, ze blijken heel veel vega te hebben maar Diana kijkt gewoon niet goed dus ben ik deze keer zelf maar "op jacht" gegaan...;-) Heb ook een superlekker Quorn gedoetje ontdekt met geitenkaas en granberries dus daar moet ik de Quorn in NL maar eens over mailen als ik thuis ben want die wil ik in NL ook! Moet nog bij een andere winkel gaan kijken want daar hadden ze de vorige keer ook nog van alles maar dat komt vanzelf nog wel een keer deze week. Helaas geen gat in de markt dus...

Automatisch de groeten heen en weer....;-) Ga nu nog even Facebook bekijken en dan mijn mandje in, de vermoeidheid begint "los" te komen geloof ik.....
  3. Pap:
    25 augustus 2012
    hoi meid,
    Nu pas een reactie, wifi is hier erg duur.Ze leven hier nog in de middeleeuwen, niemand heeft wifi in de omliggende dorpen. Je kunt per week €20 betalen.Draagt de cowboy in zijn werk ook een pistool???? Wel erg leuk voor je. Wat een dromen moeders waakt over je. Hier is het 40 gr. te heet om iets te ondernemen, mischien zondag naar Sienna. Groeten van Ann en ikke
  4. Astrid:
    26 augustus 2012
    Hi girl,

Sorry dat ik pas zo laat reageer maar heb het deze week verschrikkelijk druk gehad. We hebben sinds dinsdagavond een nieuwe pup en elke dag "kraamvisite" gehad. Verder vanaf gisterenmorgen tot vanavond een uur of 9 visite gehad van onze vrienden uit Delfgauw. Was heel gezellig aan het was zo'n pokkeweer vandaag dat er alleen kleine uitjes met onze Dex inzaten. Het ene weekend vallen de mussen dood van het dak en het andere spoel je weg. Genoeg over hier, terug naar jou en je vakantie in je geliefde land/ omgeving en gezelschap.
    Ik krijg als ik je verhalen leesbsteeds het gevoel of ik iets mis of gemist heb. Heb je een lover of zit er mogelijk iets aan te komen?
    Leuk dat je naast wat mindere ervaringen tijdens je reis aan leuke dingen meemaakt en vriendelijke, enthausiaste mensen tegenkomt. Wil je outfit wel een keer op onze werkplek zien want je hebt me nieuwsgierig gemaakt!!!
    Na de vakantie toch maar even bij Beter Horen langs, daar meten ze goede oordopjes aan en ze zijn oranje. Ik kan me niet indenken dat je daar 's nachts iets engs in zal zien hahaha. Jammer dat ik niet mee ben want ik had dit wel mee willen maken. Had waarschijnlijk in mijn box gepiest van het lachen.
    Naast de lekkere koffie, ijsthee, vega producten ook nog Uggs gezien voor je allerliefste collega??????? Ook ik het de slechte eigenschap "ik wil het, ik wil het, ik wil het" en het liefst nu en op MIJN manier. Is je dat ooit opgevallen?
    Leuk dat ik foto's van je trip kan bekijken via je blog ook al weet ik niet wat alles is of er niet inziet wat jij erin ziet. Leg me alles later nog maar eens uit.
    Ga nu dit verhaal stoppen en nog reageren om je andere verhaal.
    Greetzzzzzzz and enjoy, Astrid xxx
  5. Me:
    27 augustus 2012
    Hey die As!

Geeft niets dat je nu pas reageert hoor, don't worry! Had wel verwacht dat het niet lang zou duren voordat jullie een nieuwe pup zouden hebben....Nice!
    Je hebt inderdaad iets gemist maar dat komt omdat ik dat nog niet verteld had....;-) Ik heb mijn cowboy in Nederland ontmoet en dus niet in mijn geliefde land....het kan raar lopen in het leven maar deze keer vind ik het beslist niet erg haha!
    Wat die outfit betreft; dat was niets bijzonders hoor: de jeans die Frida ook leuk vindt, een wit T-shirt en daarover een licht jeansjasje zonder mouwen....that's all!
    Ik heb al een tijdje oordopjes van Beter Horen maar die vind ik niet echt goed werken, helaas werken die tijdelijke doppen nog steeds het best...jammer van de 25 euro maar ja, nooit geschoten.... Denk trouwens dat ik tegen het plafond gezeten had als ik die oordoppen bij me gehad had; het was gewoon een donker iets dat op een wit laken rolde en die Beter Horen doppen zijn een stuk groter...en veel enger als je niet weet wat je ziet...letterlijk haha!
    Geloof dat er wel meer mensen zijn die dit hadden willen meemaken, gelukkig zijn er geen getuigen van!
    Ben nog geen Uggs tegengekomen allerliefste collega, denk dat je daarvoor in de winter zelf terug zult moeten gaan want nu zie ik alleen maar zomerspul. Tis ook nog behoorlijk warm hier trouwens....I love that!
    Uhm, ja, die eigenschap van jou was me al wel opgevallen maar eerlijk gezegd vind ik het niet altijd een slechte eigenschap hoor, no matter wat anderen zeggen!
  6. Me:
    27 augustus 2012
    @ pap: niet erg dat je nu pas een reactie schrijft maar wel belachelijk dat Wifi daar zo duur is! Volgens mij zou dat overal gratis moeten zijn.... Ik heb nog geen pistool gezien bij mijn Cowboy, zal er eens naar vragen als ik hem weer zie haha! Alhoewel hij dat dan uiteraard wel meteen kwijt is....;-)

Hoop voor jullie dat jullie inmiddels wat hebben kunnen doen en genieten.....