Blijft lastig plannen met die Amerikanen ;-)

9 augustus 2015 - Eindhoven, Nederland

Want de huidige planning van mijn trip wijkt enorm af van de oorspronkelijke planning...

Mijn heen- en terugvlucht naar Denver blijven onveranderd en ik mag overheerlijk bij Donna & Steve logeren waar ik zowat een heel "ondergronds" appartement ter beschikking heb, hoe luxe is dat dan?! Als ik aankom in Denver blijf ik eerst een paar dagen bij hunnie en vlieg ik op 25 augustus naar Diana & Graham in Napa California, dat is meteen de 1e wijziging.

Want eigenlijk zouden Donna & Steve met me meegaan naar Napa om met z'n allen de 70e verjaardag van Diana te vieren. Ook was het plan om samen een auto te huren en behoorlijk wat te gaan "exploren", we hadden al hele toffe locaties uitgezocht waaronder ook een National Park. Uiteraard had ik me daar enorm op verheugd, ik ben sinds 2005 toch alweer een aantal keer in the USA geweest maar ben nog nooit in een National Park geweest. Vind het zo niet leuk om dat in m'n eentje te doen en Diana & Graham, waar ik normaliter altijd logeer, zijn niet zo van het "exploren". Zal wel aan de respectabele leeftijden liggen, Diana wordt immers 70 en Graham wordt een maand later zelfs 83 dus tja, daar mag ik natuurlijk ook niet teveel van verwachten op dat gebied. Dus was ik super happy dat Donna & Steve mee zouden gaan, zou ik eindelijk mijn mini road trip krijgen EN een bezoek aan een National Park. Helaas pakt het allemaal anders uit.......

Want een nicht van Donna is onverwachts overleden op slechts 34-jarige leeftijd, enig kind van haar zus en laat een aantal kids achter, erg triest. Dus Donna heeft besloten dat hun trip to Napa even niet doorgaat maar dat ze haar zus gaan helpen. Daarnaast is het natuurlijk heel logisch dat haar hoofd nu niet naar zo'n trip staat, het is nogal wat om mee te maken.

Gelukkig kwam er een uitnodiging uit onverwachte hoek en dat maakte deze teleurstelling wel een beetje goed ;-)

Louise, een toffe dame waarmee ik ooit eens 1 uurtje in de trein in California heb zitten kletsen heeft me uitgenodigd om naar haar stekkie in Ventura te komen. Helemaal leuk want ik weet nog heel goed dat die omgeving ontzettend mooi is en Louise is echt een leuk mens. We hebben laatst voor het eerst gebeld met elkaar, gewoon meteen een halfuur aan het kletsen geweest haha. Meteen na dat gesprek kreeg ik een hele enthousiaste mail van haar dat ze het toch zo ontzettend gaaf gevonden had, ons telefonisch contact. En we hebben blijkbaar nog meer "in common" want zowel zij als haar vriend/man zijn ook vegetarisch, funny.

Ook had ze al meteen uitgezocht waar en hoe laat ik de trein zou moeten nemen om die prachtige reis langs de kust van California te maken van Napa naar Ventura. Is wel een "tripke" van 8 uur maar dat is helemaal niet erg, het is zo mooi daar en de trein waarmee je reist is van een heel ander "kaliber" dan de treinen hier ;-) Bovendien is de prijs ook best leuk voor zo'n lange trip; voor slechts 46 dollar mag je achterover hangen en genieten van alle mooie uitzichten, hoe gaaf is dat dan?!

En wat een luxe: zij komt me ophalen van het station en neemt me die dag of de dag daarna mee naar Santa Barbara, gaaf! Uiteraard brengt ze me ook weer terug naar het station, da's dan ook wel best prettig haha.

Ook ga ik in Napa mee naar een Mexicaanse/Amerikaanse bruiloft van de buren van Diana, daar verheug ik me erg op! Lijkt me een hele ervaring om eens mee te maken hoe zoiets daar gaat en dan ook nog van Mexicanen waarvan ik inmiddels weet dat ze laatst tot de volgende ochtend een communie gevierd hebben ;-))) Meer dan genoeg tijd om op m'n gemakkie rond te kijken en mijn ogen goed de kost te geven oftewel: de "jacht" is geopend haha!

Verder ga ik in Napa natuurlijk ook gewoon genieten van het gezelschap van Diana & Graham want ondanks dat het zo'n apart stel is, zijn het ook gewoon ontzettend lieve mensen. Diana gaat weer een aantal parties organiseren vanwege haar verjaardag en daar ga ik Graham's familie en hun nieuwe vrienden ontmoeten. "Ervaringen" zoals deze hebben in het verleden al leuke contacten opgeleverd zoals Donna & Steve, wie weet wie ik nu tegen ga komen ;-)

Exploren ga ik ook, kan niet anders want ik MOET uiteraard een 7-Eleven vinden zodat ik eindelijk weer eens toe kan geven aan mijn "verslaving" aan die overheerlijke Amerikaanse vanilla cappuccino zoals ze die hier echt niet hebben! Toch maar eens kijken of ik mijn charmes in de "strijd" kan gooien en daar een zak van dat goedje kan "scoren" om mee naar huis te nemen.... Moet er natuurlijk wel een lekker ding achter "the counter" staan anders zullen die charmes weinig nut hebben ;-)

Kunt wel stellen dat ik in Napa waarschijnlijk gewoon tijd tekort ga komen met al mijn "snode" plannen en dan heb ik het nog niet gehad over alle gave dingen die op de planning staan voor Denver!

Daar ga ik sowieso weer met "mijn" copper" Derek een ride along doen alleen deze keer niet de graveyard shift helaas. Hij is even weggeweest bij de huidige organisatie en heeft een tijdje bij Breckenridge PD gewerkt. Denk dat het daar niet zo goed bevallen is waardoor hij weer terug naar het oude "nest" gegaan is maar daardoor kon hij deze keer zijn favoriete shift niet meer kiezen. Maar ach, hij maakt er toch altijd wel een feestje van, speciaal voor mij, very cool!

En ein-de-lijk is het een keer gelukt en ga ik met Donna en Steve naar een live concert van een mega countryster!!!! Ik had gezien dat er diverse artiesten in Denver en/of Napa optraden (zelfs Garth Brooks na 18 jaar niet meer in Denver geweest te zijn!!!) maar my luck was dat ze natuurlijk niet optraden wanneer ik "in Town" zou zijn...damned! Las laatst zelfs dat "my dream guy" Kevin Costner in Napa EN Ventura is maar ook natuurlijk net voordat ik daar arriveer..... Shoot, wat baalde ik daarvan zeg! Want daar was ik echt op zeker naar toe gegaan, daar wil ik al zo lang naar toe....

Volgende keer eerst hun tour dates maar checken voordat ik ga boeken ;-)

Maar...... er was er nog eentje die Denver aan gaat doen en dat is de one and only Tim McGraw!! Donna en Steve waren ook meteen zo enthousiast dus dat gaat een enorme topavond worden met een ontzettend hoog "WOW" gehalte en eentje die ik echt nooit meer ga vergeten!

En zo gaat ook dit tripje weer een onvergetelijk tripje worden, dat weet ik zeker. Nieuwe mensen leren kennen vind ik altijd leuk en ook met het exploren van een nieuwe omgeving kan ik me dagen vermaken. Komt ook wel omdat ik alles te voet doe maar ach, dan heb ik meteen een goede workout om mijn favoriete doch calorierijke koffie eraf te lopen ;-)  Zal wel wishful thinking zijn maar vond het wel leuk klinken haha.

Moet zeggen dat het nu toch wel begint te kriebelen hoor en ik er steeds meer zin in begin te krijgen. Ondanks dat ik nog geen vlucht heb "gescoord" om van Denver naar Napa te komen maar dat hoop ik komende week voor elkaar te krijgen. Heb afgelopen week met American Airlines geskypt maar het was een klein beetje druk daar.... Had even iemand gesproken over de mogelijkheid om mijn gespaarde miles in te leveren voor een vlucht. Daarna wilde ik weten of ik mijn vlucht van Amsterdam naar Denver kon upgraden met de miles en daarvoor werd ik doorverbonden. Niet erg zou je denken en dat dacht ik dus ook.....tot ik een halfuur later nog steeds naar hetzelfde muziekje zat te luisteren en mijn oren zeer gingen doen van de koptelefoon. Toen heb ik maar opgehangen en probeer ik het komende dinsdag maar gewoon weer een keer, wie weet heb ik dan meer geluk, you never know ;-)

1. Sis:
    9 augustus 2015
    Gaat helemaal goed komen, ik weet t zeker!! Gewoon heerlijk genieten daar, ik zal wel werken :-)))))))
  2. Pap:
    10 augustus 2015
    Jammer dat er een paar zaken worden gewijzigd. Je hebt al zoveel geregeld, zal ook nu wel lukken. Bedankt voor het schema wat je mij hebt toegezonden.
  3. Colette:
    10 augustus 2015
    Gaat ook helemaal goed komen hoor, heb er gelukkig weer alle vertrouwen in. De dingen die nu niet gedaan kunnen worden blijven gewoon op de wish list staan en van alle andere "ervaringen" ga ik gewoon onwijs genieten!

En ja, ga jij maar lekker werken sis, deze keer denk ik dat je heeeeel blij bent dat je dat kunt zeggen ;-)))
  4. Astrid:
    10 augustus 2015
    Ondanks dat ook deze reis niet gaat verlopen zoals je vooraf bedacht had zal het een fantastische trip worden. Je gaat zeker genieten van alles wat je weer mee gaat maken. Ooit hoop ik daar ook eens rond te gaan kijken, wie weet wat de toekomst gaat brengen.
  5. Colette:
    12 augustus 2015
    Echt wel As! En ik hoop dat jij ook een keer die kant op gaat/kunt, denk dat jij het super zou vinden....

Nobody knows what the future might bring ;-)