and the story continued.....

11 juli 2016 - Westminster, Colorado, Verenigde Staten

Op de zondag na de ride along ben ik na 3 uurtjes slaap opgestaan en dacht rustig aan te doen maar toen ik boven kwam hoorde ik van Donna dat we uitgenodigd waren om bij een tante van Meagan te gaan zwemmen. Dat klonk natuurlijk erg gaaf en met zo'n weer is zwemmen altijd lekkah!

En dus wat het niks rustig aan doen maar wat eten, omkleden en hupsakeetje, richting het zwembad!

Toen we aankwamen zagen we een luxe appartementencomplex met een gaaf zwembad en een hele grote, drukke maar erg vriendelijke familie. Dit zwembad zag er veel toffer uit dan het zwembad destijds bij Diana want hier waren gewoon 2 vaste bbq's aanwezig waar iedere bewoner gebruik van mag maken.

Het zwembad had natuurlijk ook een hot tub en je mag er het hele jaar gebruik van maken in tegenstelling tot het zwembad bij Diana.

Een afdak waaronder tafels/stoelen stonden ontbraken ook niet, onvoorstelbaar!

Ook is daar een lounche hoek met een soort van hangstoel en een grote vaste vuurkorf waar je 's-avonds overheerlijk gezellig bij elkaar kunt zitten en bv marshmallows kunt snoepen ;-)

Dan is er nog een sportruimte met toiletten en is er een soort van bar/zaal die je kunt huren voor een feestje....

Naast het zwembad is een groot grasveld waarvan ook gebruik gemaakt mag worden, hoezo luxe??

Enne, geen gezeur over zelf eten/drinken meenemen, dat is hier dus heel normaal! Er stond dan ook van alles, ook nu weer brengt iedereen wat mee en omdat het zo'n grote familie is stond er bv ook een grote bak met pastasalade, grote koelbox met drinken en allerlei andere lekkere dingen waar iedereen gewoon mocht pakken waar je zin in had. Dat noem ik nog eens erg gastvrij ;-)

Nu moet ik wel zeggen dat ik, na zo'n korte nacht, niet echt veel had met die enorm drukke familie dus ik ben lekker ergens in een hoekje in het zwembad gaan zitten en heb gewoon naar alles gekeken terwijl de ballen over een weer vlogen.

Na ongeveer 2 uur was die pret voor ons alweer voorbij want we hadden die middag ook de babyshower bij huurders van een van Steve's huurhuizen. Later hoorde ik van Steve dat hij dit huis al in1974 gekocht heeft en er zelf eigenlijk nooit gewoond heeft! Die verhuurt dus al ontzettend lang huizen en dat doet ie niet slecht ;-)

Toen we daar aankwamen bleek het een Mexicaanse familie te zijn; erg vriendelijk en wederom enorm gastvrij.

Er stonden tenten in de backyard en enorm veel eten/drinken en daar werd ook mee begonnen nadat we hallo gezegd hadden: het wordt dan van je verwacht dat je meteen lekker eten opschept en aan een van de lange tafels aanschuift, very nice!

Het eten was niet te versmaden en zowel Donna als ik hebben zeker 2x opgeschept haha. Zo was er o.a. een overheerlijke pastasalade, cheese nachos, knoflookspaghetti, een andere salade en als toetje kregen we cake met jelly en walnoten. Drinken was er ook genoeg, oma's had super lekkere eigengemaakte limonade gemaakt, heerlijk!

We zaten bij de ouders van het gelukkige paar aan tafel en de man bleek ook in Law Enforcement gewerkt te hebben, hoezo toevallig?!

Na dat overheerlijke eten werden er allerlei spelletjes gedaan zoals wasknijpers verzamelen van iedere dame die armen/benen kruist of baby zegt,
werd er een pop doorgeven en wie de pop vast had als de muziek stopte was af en moest iedere dame de omvang van de buik raden. Dit werd gedaan door iedereen een lint te geven en dat moest dan door ons afgeknipt worden op de juiste lengte volgens ons.

Toen waren de mannen aan de beurt maar alleen mannen met veterschoenen. Die moesten ze uitdoen en naast elkaar op een bepaalde plek neerzetten. Toen kregen ze een ballon welke ze op moesten blazen en onder hun shirt moesten doen. Dan moesten ze zo snel mogelijk naar hun schoenen lopen en zonder te gaan zitten hun veterschoenen aan doen. Dit omdat ze dan zelf konden merken hoe het met zo'n dikke buik was ;-)

Na al deze spelletjes werden alle kadootjes uitgepakt en die stonden er nog al wat dus dat duurde wel even. Maar dat was niet erg want iedereen mocht meegenieten van al dat leuks en er klonken dan ook vaak "oh's" en "ah's" ;-)

Erg grappig om mee te maken hoe dit soort dingen in de Amerikaanse/Mexicaanse cultuur gaan!

Steve kwam later ook nog even gezellie voorbij en heeft ook efkes lekker gesmuld van al het eten dat er stond. Niet veel later zijn we met z'n driekes weer gegaan en dat vond ik eigenlijk helemaal niet erg; ik was toen redelijk geradbraakt na die korte nacht. Ben ook niet meer de jongste immers ;-))

Die avond werd er uiteraard nog wel een aflevering van Heartland gekeken thuis maar daarna zijn we allemaal ons mandje op gaan zoeken, lekker slapies doen!

De volgende dag was uiteraard weer oppasdag voor Donna en zijn we naar Old Town Arvada gegaan met Ava. Daar hebben we simpel maar heerlijk gegeten met Susan en Meckenzie bij het Mexicaanse restaurant Fuzzies. Ik was daar nog nooit geweest maar leuke tent en ik denk dat ik daar de volgende keer nog wel een keer naar terug ga!

Wat ook zo lekker is in dit land: je hebt voor drinken betaald en het is daar heel normaal dat je je beker nog een keer vult voordat je weg gaat. Dan neem je dus gewoon een volle beker drinken mee voor onderweg, very nice!

We spraken af dat we na het eten naar een waterpark zouden gaan omdat de kids dat zo leuk zouden vinden. Nu moet ik zeggen dat zo'n waterpark ook echt geweldig is voor de kids!

Zit een grote speeltuin bij, overdekte picknick tafels, toiletten maar zeker ook allerlei apparaten waar op een of andere manier water uitkomt. Met zo'n warme zomer als daar is dat altijd pret voor de kids en het kost niksnadanoppes; je loopt zo naar binnen.

Als je dan ook nog zelf eten/drinken meeneemt kun je daar zo lang blijven als je wilt want er hoeft ook niks afgesloten te worden.

Ik heb eerst even rond het park gelopen want dat was ook wel leuk en zag allerlei herdenkingsbankjes staan. Die waren er blijkbaar neergezet ter nagedachtenis aan diverse burgers met allerlei verschillende opschriften. Ook heel apart om te zien dat zoiets gewoon in een openbaar park kan....

Toen ik bij het park aankwam werd ik door Ava meegenomen naar daar Meckenzie aan het spelen was; eigenlijk iets voor wat oudere kids maar je snapt wel dat Ava niet naar het gedeelte voor de kleintjes wilde!

Ik ben er maar even bijgebleven want die muppet klimt gewoon overal op maar het risico dat ze eraf knikkert was net zo groot helaas. Uiteindelijk hebben we haar toch maar meegenomen naar het waterpark, iets meer gericht op de kleintjes ;-)

Nu is Ava wel van het plezier maken en spelen maar de Princess wil beslist NIET nat worden! Iets dat niet zo heel erg gaat lukken in een waterpark en zeker niet als er zoveel kids rondlopen want het spettert en het sputtert overal haha.

We zijn daar een tijdje gebleven en toen de kids een beetje uitgespeeld waren zijn we naar huis gegaan. Natuurlijk weer efkes langs de 7-Eleven gereden voor ikke want nu ben ik niet alleen verslaafd aan die koffie maar ook aan de overheerlijk koele Slurpees ;-)  Dat is een soort van Slush Puppie maar dan veel lekkerder (uiteraard haha!)

Toen we thuiskwamen zijn Donna en ik aan het simpele eten begonnen want om half 6 zouden Bruce en Lana komen eten. Steve wist daarvan maar moest Donna toch nog even ergeren door net 1 uurtje voordat zullie zouden komen nog "even" te gaan zwemmen.... Hij doet zoiets regelmatig; zowel het zwemmen als het ergeren van Donna door altijd te laat te zijn of op zich te laten wachten dus dit viel niet helemaal in goede aarde.

Zeker niet omdat hij ook een fles drank gehaald zou hebben maar goed, uiteindelijk was hij net voordat die twee arriveerden thuisgekomen inclusief fles drank. Maar van Donna helpen met het eten en/of de voorbereidingen en/of de tafel dekken etc was natuurlijk geen sprake van.....

Met Lana en Bruce was het enorm gezellig en ze waren erg blij met de tulpenbollen die ik had meegenomen.

Ze zagen er alleen niet echt goed uit maar later hoorde ik dat ze allebei behoorlijk aan het sukkelen zijn met hun gezondheid helaas.

Lana nog steeds met haar ogen en Bruce zou weer een operatie krijgen omdat hij zo snurkt en het zo benauwd heeft. Dus tja, dat kan wel eens ten koste gaan van het uiterlijk allemaal...

Ze waren dan ook niet echt laat weg waarna Donna en ik een klein beetje opgeruimd hebben en jullie raden het al wat er toen gebeurde........ Heartland!!

Daarna zijn we weer lekker gaan slapen om de volgende ochtend weer lekker op tijd op te staan.

Die dinsdag ben ik via Walgreens naar 7 Eleven gegaan, althans, dat was het plan maar dat werd even onderbroken door een heuse Westminster Police aktie. Ik was in Walgreens om een zonnebril clip on te kopen voor mijn bril zodat ik niet iedere keer hoefde te wisselen van bril. Ik word daar zo sjachie van, dat heen en weer geneuzel met die brillen iedere keer bij het verlaten/binnengaan van winkels etc en met zo'n clip on kun je die gewoon omhoog zetten. Wel zo handig!

Die was ik dus aan het kopen toen ik was tumult hoorde vooraan in de winkel.

Toen ik af ging rekenen hoorde ik dat ze net een gast hadden gehad welke met vals geld betaald had. De beveiliging was erbij gehaald en toen zette die gast het op een rennen uiteraard.

En laat nu net op dat moment een Westminster Cop Walgreens binnen komen lopen die op aangeven van de beveiliging meteen de achtervolging inzette en die gast volgens de verhalen in de boeien geslagen heeft. Strakke aktie gast!

Helaas heb ik het in de boeien slaan verhaal niet zelf gezien en die gast ook niet want die is uiteraard door een collega cop opgehaald voordat de rennende cop terug naar Walgreens kwam.

Dat alles heeft eigenlijk best een hele tijd geduurd en ondertussen was ik dan toch maar m'n koffietje gaan halen, hoezo verslaafd gedrag ;-)

Toen ik bij Walgreens terug kwam zag ik dat de cop net terug aan kwam lopen dus die had echt wel heel wat werk gehad aan die gast met vals geld. En daar zal het niet bij gebleven zijn schat ik, hij zal op het bureau ook nog wel een en ander hebben moeten verwerken. Alleen is dat meestal lang zo veel niet als bij ons, het papierwerk is daar een stuk minder, very nice!

Hierna ben ik terug naar huis gelopen en toen ik thuis kwam had Donna Ava net in bed gelegd dus hadden wij efkes tijd om gezellie bij te kletsen.

We hebben het toen gehad over serieuze onderwerpen (want het is niet allemaal fun and play hoor) zoals diverse uitkeringen, werk, vrije dagen etcetc. Toen bleek maar weer eens dat het daar lang niet altijd zo slecht is als de meeste van ons hier denken! Dat stemde mij natuurlijk weer positief met het oog op mijn grote wens daar ooit nog eens terecht te kunnen komen ;-)

Na het eten zijn we weer naar Donna's jongens gaan kijken die weer een softbalgame hadden.

Keith leek erg verbaasd dat ik er nog was en vroeg: "Are you STILL here"? Waarop Steve zei: "no, she's in Holland, can't you see that"? En de sfeer zat er weer goed in haha.

Keith vroeg vervolgens of de auto's/het autorijden in Nederland inderdaad zo duur was waarop ik een en ander uitgelegd heb. Daarna vroeg hij of Nederland inderdaad zo "packed" was waarop ik alleen maar "yep" kon antwoorden natuurlijk. Wij zijn als sardientjes in een blikkie als je het gaat vergelijken met de grootte van Colorado en het aantal inwoners. En dan hebbie het alleen maar over de staat Colorado, niet eens over het totale land.

Keith zei daarop: "I don't even like it here anymore, way too crowded" waarop ik zei: "you'd better never come to Holland then, you'll hate it!". Keith trok een gezicht en toen was het voorbij met de pret want the game ging beginnen! Grappige gast...

Met Annabel ging het ook goed en je snapt dat ik daar lekker bij ging staan. Donna zorgt daar meestal voor maar om voor Ava èn Annabel te zorgen lukt meestal niet echt. Dus ik had Annabel en Donna had Ava, goed verdeeld!

Annabel begon al redelijk naar me te luisteren wat op zich redelijk apart is omdat het zo'n ADHD beestje is. Bovendien: zodra Keith "in sight" is kun je alles vergeten want Keith is haar alles. Wel gaaf om te zien, die band tussen die twee.

Zeker omdat Keith pretendeert "a bad boy" te zijn (en dat is hij ook echt wel geweest volgens Donna!) maar als je net even iets verder kijkt zie je hoeveel hij om Ava en Annabel geeft. Hij probeert dan wel die schone schijn op te houden van a bad boy maar hij vergeet even dat sommige mensen wel eens wat verder kijken c.q. beter opletten haha.

Hij heeft trouwens een mega gave truck waar ik toch wel eens ooit in kom te zitten, dat weet ik zeker! Deze trip was dat dan niet gelukt maar dat komt volgende keer ongetwijfeld goed ;-)

Na de softbalgame zijn we allemaal weer onze eigen weg gegaan, net als de andere keer en hebben we de avond afgesloten met, hoe kan het ook anders........ Heartland ;-)

De volgende dag zouden Donna en ik wat auto's gaan uitproberen omdat Donna echt toe is aan een nieuwe auto maar nooit zin heeft om wat proefritten te maken. Nu ging ik mee en ik weet hoe dat werkt; dat motiveert en dus ga je dan sneller iets doen waar je in je eentje geen zin in hebt.

Het was bloedheet die dag en ondanks dat we eigenlijk niet veel anders gedaan hebben dan auto's uitgeprobeerd was het toch erg vermoeiend. Jammer was wel dat we die dag dus erg weinig buiten geweest zijn maar goed, het was voor een goed doel.

Na een tijdje had Donna het echter wel gezien allemaal en heeft ze me nog naar een Western Store gereden. Daar wilde ik eigenlijk een toffe jeans aanschaffen met een heuse gave blingbling Western blouse maar alles was zo verschrikkelijk duur dat ik dat niet gedaan heb.

Ze hadden er echt wel gave dingen hoor maar als je jezelf op een beperkt budget gezet hebt moet je keuzes maken en in deze was die keuze snel gemaakt: te duur haha!

Daarna zijn we naar de poker night gegaan in die creepy bar en omdat ik nog niet gegeten had ben ik naar de Diner even verder gelopen om iets te eten.

Dat was een heuse Amerikaanse Diner waar ook heus Amerikaans voedsel geserveerd werd. Alleen blijkt het erg moeilijk te zijn om een bestelling op te nemen en dus kreeg ik bacon op mijn gerecht.

Toen het meiske het kwam brengen zei ze het al: dit is mis gegaan en ik zal snel een nieuwe bestellen voor je. Deze zal ik inpakken en die kun je dan meenemen. Ging over backed potatoes en daar hebben Donna en Steve een dag later heerlijk van gesmuld haha.

De rest van het eten was eigenlijk ook niet echt lekker dus ik liet de doggie bags aanrukken. Thuis heb ik er later wat blue cheese over gedaan en toen was het overheerlijk haha.

Toen ik terug kwam in het pokerhol was Hollywood ook aan het spelen. Dat is een negroide man, helemaal leuk met een hoedje en helemaal in style. Hij heeft enorm leuke moves en omdat het dan altijd karaoke is worden die regelmatig vertoond. Niet vervelend om naar te kijken en dat heb ik dan ook op m'n gemakkie gedaan natuurlijk ;-)

Toen we die avond thuiskwamen bleek Sasha aan de Sun Chorella gezeten te hebben en die, net als haar speeltjes, in haar waterbak gepleurd te hebben.... Bummer! Dat spul is best duur en was nu helemaal nat dus echt niet meer te gebruiken ;-(

Dus dat spul maar weggepleurd en beneden Heartland gekeken om haar wat gezelschap te houden. Donna en Steve gingen naar bed en vinden het helemaal niet erg als ik boven tv kijk maar ik vond het zo sneu voor Sasha dat ik maar beneden gebleven ben. Beestje vond dat ook helemaal niet erg en kwam lekker gezellig op mijn schoot liggen te spinnen, nice!

De donderdag zouden Donna en ik met Jeannette, een oud collega van Donna welke ik vorig jaar ontmoet heb, gaan lunchen en ik keek daar eigenlijk best naar uit. Dat is een super leuk mens en het is altijd gezellig met haar erbij.

We zijn naar een nieuw restaurant gereden vlakbij haar werk en dat was een restaurant waar je ook heel gezonde gerechten kunt eten.

Ik koos echter voor een overheerlijke pizza want daar had ik al dagen zin an!

Je bestelt daar wat je wilt eten, krijgt dan een pieper mee zodat je, als die buzzt, je eten op kunt gaan halen bij de counter.

Donna en Jeanette hadden hun eten al en toen ging mijn buzzer af. Ik ging mijn pizza halen en er werd meteen bij verteld dat ze al een nieuwe aan het maken waren omdat deze te zwart was.

Nu viel dat op zich wel mee maar goed, als ze een nieuwe aan het maken waren zou ik ze niet tegenhouden natuurlijk! Maar in tegenstelling tot hier, waar ze die "foute" pizza dan zelf zouden houden kreeg ik die ook mee; dan kon ik alvast wat knabbelen. Als die andere pizza klaar was zouden ze die wel even komen brengen en zo had ik dus 2 overheerlijke pizza's voor de prijs van 1! De andere dames hebben ook nog een beetje mee geknabbeld en waren het roerend eens met mij: het was een overheerlijke pizza ;-)

Na deze leuke en lekkere lunch zijn Donna en ik nog naar een thriftstore gegaan. Ik had ook langs Sheila op de PD willen gaan om de badge (die zowel Deek als ik natuurlijk weer eens vergeten waren) terug te brengen maar ik kreeg geen antwoord dus dat ging even over.

Wel zijn we nog langs Susan gereden om de post op te halen, die wordt daar niet door de brievenbus in de deur gegooid maar in een brievenbus die open is en waar iedereen post uit kan halen. Dat gebeurt daar blijkbaar erg weinig en dus kunnen ze dus ook die gave typisch Amerikaanse brievenbussen blijven gebruiken.

Of ze hebben een verzameling brievenbussen bij elkaar zoals bij Diana en Graham welke ergens in de straat staan. Die kunnen dan wel weer afgesloten worden maar zijn niet echt groot dus die moeten ook regelmatig leeggemaakt worden.

Is daar wel grappig trouwens: als je een brief wilt versturen stop je die gewoon in je brievenbus en dan neemt de postbode die gewoon mee, hoe luxe is dat dan?! Donna verbaasde zich erover dat wij daar altijd de deur voor uit moeten en zei dat ze zich zelfs nooit gerealiseerd had dat zoiets wel eens heel anders ging in een ander land. Dat snap ik dan ook wel weer, ze is immers niet vaak ergens anders geweest dus hoe zou ze dat kunnen weten...

Op de terugweg naar huis zijn we nog naar een paar andere gave winkels gegaan; Sprouts en Whole Foods Market. Super gave winkels met allemaal vers/biologisch spul wat vaak nog goedkoper is dan in de supermarkt.

Ook kun je daar je eigen muesli etc scheppen en nog veel meer, zoooo gaaf!

For now this is all folks, begin een beetje scheel te zien dus ga efkes stoppen met typen. Volgende keer begint het verslag bij de geweldige avond die Donna en ik hadden in the Grizzly Rose, een super gave echte Western Bar waar we 2 live bands gezien hebben!

So enjoy and talk later!

1. Sis:
    4 september 2016
    en vol verwachting klopt mijn hart voor het vervolg :-)
  2. Colette:
    4 september 2016
    Hoop dat jouw hart nog efkes blijft kloppen dan want tja, drukdrukdruk he ;-)