Wedding and more....

31 augustus 2015 - Napa, California, Verenigde Staten

Hi guys 'n dolls ;-)

Die Mexicaanse bruiloft was helemaal leuk, in een heel klein minikerkje en met eigenlijk alleen maar familie en ons, dat was dan wel weer een beetje vreemd... Graham en ik voelden ons "a little out of place" omdat we die mensen niet zo goed kennen maar Diana was helemaal in haar element. Die is ook nog redelijk katholiek en heeft letterlijk op haar kniekes gezeten terwijl Graham en ik ons wel netjes gedragen hebben uiteraard maar voor ons hoefde de kerk niet zo nodig.

Wat ik heel apart vond is dat de familie het paar met een hele grote rozenkrans aan elkaar "bond" terwijl het paar op hun knieen zat. Die hebben trouwens een hele tijd zo moeten zitten, niet echt een fijne houding....

Er werd regelmatig gezegd dat we moesten gaan staan en ik had van die onmogelijke schoenen aan dat ik ze al snel uitgedaan heb. Had gedacht dat ik het wel vol zou houden, zeker omdat we regelmatig konden zitten maar dat was verkeerd gedacht. Voetekes vonden die hoge hakken echt niet meer fijn en ik kreeg zelfs kramp dus uit die zut ;-)

Gelukkig had ik wel andere schoenen meegenomen, had er rekening mee gehouden dat het niet echt jofel zou gaan. Had trouwens ook niks uitgemaakt als ik op blote voeten naar het feest was gegaan; uiteindelijk dansten er heel veel mensen op blote voeten ;-)))

In de kerk was er 1 ding dat enorm tenenkrommend was en dat waren de 3 dames die achteraan in de kerk zaten en die zongen..... zo ongelofelijk vals, niet te geloven dat niemand daar wat van zei, het deed enorm pijn aan mijn oren in elk geval. Maar dat mocht de pret niet drukken, denk dat het bruidspaar het te druk had met andere zaken ;-)

Na de kerk mengde Diana zich in het familiegebeuren (die is dan als een klein kind zo blij en vergeet heel even dat ze daar eigenlijk niks te zoeken heeft....) en stonden Graham en ik maar een beetje te kijken naar dat alles, ergens achteraf, hopende dat we snel konden vertrekken naar het feest.

Denk dat we daar toch zo'n halfuur gestaan hebben, vriendelijk glimlachend (zo'n McLeans smile ;-)) naar iedereen die ons maar even aan keek en uiteindelijk was het dan gelukkig zo ver; we gingen richting de vineyard voor het feest.

En was dat een geweldige locatie, wow! Zal nog wel wat foto's plaatsen maar het uitzicht was gewoon super, geen buren te zien en alleen maar groen en druiven.... Toen we daar aankwamen stonden de appetizers al snel op de bar en die gingen er in als koek! Nu hadden Graham en ik al een tijdje niks gegeten waardoor we nogal hongerig waren......

Er stond ook al overheerlijk koud water klaar, dat smaakt toch wel erg lekker hoor, als je zo dorstig bent ;-)

Van ons geen kik de eerste 10 minuten en we hebben even overheerlijk zitten snoepen van al dat lekkers terwijl we van het uitzicht genoten. Het zag er allemaal heel tof uit, er was een live band aanwezig, een grote lounchehoek, een bar en buitenkeuken, zwembad en ze hadden 1 grote en diverse kleinere tafels gemaakt zodat iedereen kon gaan zitten waar hij/zij wilde zitten.

Nu moet ik wel zeggen dat dat feestje nogal tam begon, dat had ik niet verwacht, zeker niet omdat de champagne rijkelijk vloeide en de doos met lege bierflessen al snel overliep.... But anyways....

Na zo'n 1,5 uur kwam het eten op tafel en dat zag er ook overheerlijk uit dus ik heb daar dan ook overheerlijk van genoten ;-)

We zijn aan de lange tafel gaan zitten met z'n driekes en hebben daar ons diner "verorberd", helemaal leuk. Had veel weg van zo'n Italiaanse lange familietafel, gaaf!

Na een tijdje is Graham weggegaan, die had het toch maar een zo'n 5 uur volgehouden zonder enig gemekker, niet slecht ;-) Diana en ik bleven nog een tijdje want het echte feest moest nog beginnen en Diana wilde heel graag dansen. Dat was voor mij een moment dat ik het hele gedoe rondom mijn buik toch even vervloekt heb want als er iemand van dansen houdt ben ik dat wel en dat gaat dus nog niet.

Terwijl ik aan de zijkant toekeek stonden veel dames en een paar heren in een kring te dansen en te joelen. Iedere keer danste iemand solo in het midden van de kring, aangemoedigd door de rest, ontzettend gaaf om te zien! Maar tegelijkertijd ook heel vervelend om te zien als je daar normaliter mega enthousiast mee zou staan dansen, that was no fun at all..... Maar mijn incasseringsvermogen zou nog meer getest worden....

Want ze hadden inmiddels de live band bedankt en speelden hun eigen muziek af via de laptop. Uiteraard was dat voor het grootste gedeelte Spaanstalige muziek maar ook gedeeltelijk Engelstalige muziek. Op bijna alle nummers werd flink gedanst en ik zat me daar behoorlijk te verbijten, zeker op die gave Spaanse nummers waarvan ik er veel kende.

En toen kwam het..... het verbaasde mij in 1e instantie dat de muziek die ik toen hoorde met zoveel gejoel "verwelkomd" werd want het was heuse country muziek. Toen ik echter naar links keek zag ik de reden waarom ze zo enthousiast waren: zowat de hele familie stond klaar en begon dezelfde Line Dance te dansen! Really???? Line Dance???? En bedankt.....

Ik vond het al een tijdje niet meer zo heel leuk meer maar toen had ik helemaal zoiets van: ik zou heel graag weg willen. Helaas kon dat niet want wij zouden met iemand mee rijden (wie was absoluut nog niet duidelijk maar goed....) en the party wasn't over yet dus er ging nog niemand naar huis.

Heb het hele gebeuren wel staan te filmen want van de andere kant vond ik het geweldig wat ik daar zag: al die feestende mensen die zoveel plezier met elkaar maakten door op die manier met elkaar te dansen.... Dat is toch ook wel weer heel tof om naar te kijken, mijn gevoel was op dat moment dus erg dubbel.

Ook Diana heeft als een bezetene gedanst, ik geloof niet dat ik een 70-jarige ooit zo heb zien springen en dansen, wat een energie! Het was nu niet echt dat ze op de maat kon dansen maar dat maakte niks uit; wat had die een plezier, wow!

Na een tijdje kwam ze terug naar mij en zei dat ze moe was. Really??? Niet zo heel erg vreemd; ze heeft nogal wat gedaan de laatste paar dagen, daarnaast zoals gewoonlijk veel stress gehad en had nu nogal wat staan hupsen.

Graham had gezegd dat we ook hem mochten bellen als we naar huis wilden dan zou hij ons wel komen halen en zo gezegd zo gedaan, Graham gebeld maar helaas was die blijkbaar niet meer in staat om te rijden..... Niet omdat hij dronken was maar omdat hij blijkbaar al in bed lag. Dus daar zaten we dan..... in het donker te wachten op dingen die komen gingen maar vooral te wachten tot het feest zou eindigen en wij met iemand mee konden rijden.

Ik zei tegen Diana dat het wellicht beter zou zijn om bij de bar in het licht te zitten i.p.v. ver weg in het donker te blijven zitten. Niemand zou ons daar zien en dus zou ook niemand ons meenemen, best logisch ;-)

We zijn richting de bar gelopen en gelukkig gingen er al snel mensen weg die ons een lift gaven. Toeval was ook nog eens dat die niet ver om hoefden te rijden omdat die een paar huizen verder in de straat wonen, nice!

Rond 21.30 uur waren we thuis en Diana was zooooo moe zei ze dus ging ze naar bed. Ik wilde de mail etc nog even checken en vroeg me na een tijdje af wanneer Diana naar bed zou gaan. Hun slaapkamer ligt schuin tegenover het "kantoor" van Graham waar de computer staat en waar ik dus zat maar ik had haar nog niet voorbij zien komen....

Toen ik de woonkamer inkeek was ze weer eens omgevallen op de bank, dat doet ze regelmatig. Ik had geen zin om haar weer wakker te maken want het enige wat ze dan zegt is dat ze zo moe is, vervolgens te lui is om richting haar bed te gaan en weer omvalt op de bank. Been there done that inmiddels haha.

Nu moet ik zeggen dat die bank ook enorm comfortabel is dus en ik het me ergens wel kan voorstellen dat ze daar omvalt ;-) Ook de hoeveelheid alcohol speelde waarschijnlijk een grote rol, ze had nogal genoten van alle wijn en champagne ;-)))

Inmiddels weet ik ook dat ze op een gegeven moment wel richting haar mandje gaat en dat was ook gisteravond zo, sleeping beauty lag uiteindelijk toch in haar eigen bedje haha.

Vanochtend was ze alweer vroeg op, dat is ze eigenlijk altijd wel en was weer excited want haar 1e Pet Sitting hond zou vandaag arriveren. Ze had een advertentie gemaakt dat ze op honden wilde passen om zo wat geld bij te verdienen en vandaag kwam haar 1e "klant". Die was van de week al kennis komen maken en blijkbaar had het beestje de goedkeuring aan zijn baasje gegeven.

Nu is Diana absoluut geen hondenvrouwke (maar zeg dat maar niet tegen haar want zij vindt van wel ;-))) maar ze "loves" them allemaal to pieces. In het begin dacht ik nog wel dat ze het redelijk zou gaan doen maar ze heeft er helaas totaal geen verstand van en Graham nog minder. Diana mist de signalen als het beest eruit moet, zal het beestje nooit corrigeren en laat hem alles doen wat hij maar wil.

Voorbeeld:

we zouden vanmiddag een stukkie met de hond gaan wandelen en dan zegt ze: I want to go to that store and have a look around at the plants, they are wonderful! Oh, and I need to pick up this and that in another store....

Uh.... we zouden toch de hond uit gaan laten?

Yes but he can go inside with us, that's fine.

Well Diana, I don't think the dog cares for any store, he cares about having his walk outside, sniffing all the other dogs and doing doggie stufff....

Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven want het is dan toch niet waar wat ik zeg. Dat wist ik omdat we diezelfde discussie namelijk die ochtend ook al hadden toen ik zei dat ik wat rond wilde gaan wandelen en misschien wel wat winkels in wilde gaan om rond te snuffelen. Zij wilde graag mee gaan, de hond meenemen en dan zou zij wel buiten wachten tot ik weer naar buiten kwam.

Nou, dat is niet echt mijn idee van op mijn gemakje in een winkel rond kunnen kijken Diana, als ik weet dat er buiten iemand op mij zit te wachten..... Zegt ze: "well, I don't care at all, I'll wait until you're ready".

Uiteraard ben ik toen alleen gegaan, het schiet nu eenmaal echt niet op als je op je gemak wat rond wilt kijken terwijl je weet dat er buiten iemand met een hond op je zit te wachten. Althans, dat werkt voor mij niet ;-)

Vanmiddag zijn we gewoon met z'n tweekes de hond uit gaan laten dus die heeft zijn ding wel kunnen doen. We hadden al besloten dat de hond bij mij zou slapen omdat die altijd mee de slaapkamer in gaat (maar NIET op het bed gelukkig!) en dat Tinka de kat bij Diana en Graham zou slapen. Daar was Graham trouwens ook errug blij mee, NOT ;-)

Komt ze net naar mij toe en zegt: laat de rolgordijnen maar een stuk open, ik wil niet dat de hond eraan gaat zitten. Uh, dan blijft het wel erg licht in de kamer en is nog steeds geen garantie dat hij er niet aan zal komen.

Ze is niet echt voorbereid om op een hond te passen geloof ik maar ondertussen heeft ze al veel aanmeldingen gekregen blijkbaar. Ook eentje van een vrouwke dat maar liefst 8 Chihuahua's! Benieuwd hoe ze dat in haar eentje gaat doen, voordeel is wel dat ze daar in huis gaat dan....volgens mij ;-)

Ben sowieso benieuwd hoe lang ze dit gaat volhouden maar het is natuurlijk wel knap dat ze zo gemotiveerd blijft kijken om bij te kunnen verdienen. Denk alleen dat zij beter af zou zijn om in een winkel of zo iets te gaan doen, vooral omdat ze zo van het contact met mensen houdt. En daar overigens ook erg goed in is, ze stapt overal op af en maakt met iedereen een praatje.....

Vandaag ook nog even met Louise gebeld; die komt hoogstwaarschijnlijk vrijdag toch deze kant op en blijft dan 2 nachten slapen zodat we de zaterdag grotendeels samen door kunnen brengen in Downtown Napa. Ze had geschreven dat het toch wel heel erg jammer zou zijn als we elkaar tijdens deze trip niet zouden ontmoeten en dat is natuurlijk ook zo.

Het is alleen zo dat het vanaf het begin toch een beetje een aparte trip is met veel last minute changes en onverwachte zaken zoals Graham die toch wat achteruit blijkt te gaan. Vandaag zat ik er zelf bij dat hij nog geen 2 minuten achter elkaar precies hetzelfde zei tegen Diana, zich niet realiserend dat hij dat net daarvoor ook al gezegd had..... Da's toch a bit scary hoor!

Maar goed, top dat Louise deze kant op komt, ik heb alleen wel vrijdag ook mijn ride along hier in Napa en weet niet precies hoe laat ik daarvan terug ben. Dat weet Louise maar dat was niet zo erg zolang D&G het niet erg zouden vinden dat zij hier eventueel eerder is dan ik terug ben. Nu zijn het op dat gebied schatten van mensen en vindt voornamelijk Diana het helemaal niet erg want dan ontmoet ze weer iemand anders haha.

Zaterdag gaan Louise en ik dan te voet naar Downtown Napa (waar ik overigens van de week al uitkwam toen ik niet helemaal goed opgelet had) om daar wat rond te struinen, te lunchen en weer op ons gemakkie terug te lopen. Diezelfde middag vanaf een uurtje of 16 is er dan een feessie bij de buren waar ook Louise van harte welkom is. Mocht ze het daar niet tof vinden zijn we ook zo weer thuis ;-)

Echt laat zal ze het trouwens niet maken, de volgende ochtend wordt ze alweer vroeg opgehaald met een prive shuttle (a 120 dollar, dat kan ik daar dus echt niet uitgeven) om naar het vertrekpunt van de Amtrak trein gebracht te worden. Prive omdat er anders nog meer mensen opgehaald worden en het zo maar kan zijn dat je urenlang onderweg bent. Da's niet erg als je ergens in de middag vertrekt maar werkt niet als je 's-ochtends vroeg vertrekt.

Gaat dus een heel leuk weekend worden, heb er nu al zin an!

Voor die tijd mag ik morgen eerst nog op Buster (de hond) EN Tinka (de kat) passen omdat Diana Botox in haar gezicht gaat laten spuiten om een lidteken weg te werken wat ik niet eens kan zien en ze Graham niet vertrouwd. Dat gaat lastig worden als ik weg ben en zij nog meer van dit soort jobs aanneemt maar goed.....

Daarnaast heb ik beloofd dat ik samen met haar Tinka's kattenren "hufterproof" ga maken want die is aan de bovenkant nog gedeeltelijk open waardoor hij naar buiten kan piepen. Dus loopt Diana de hele dat heen en weer met de kat te zeulen; ren in en ren uit of iedere keer naar buiten te lopen om te checken of Tinka nog in zijn ren zit.

Ik word daar nu al knettermesjokke van, snap niet dat Graham dat niet wordt maar goed, om wat rust in de tent te krijgen (en vooral om Diana wat minder gestresst te laten zijn) had ik dus voorgesteld om gaas onder het nu al aanwezige schaduwdoek te bevestigen zodat alle kieren dicht zijn en Tinka er niet meer uit kan. Dan kan het beestje gewoon lekker buiten in zijn renneke blijven zitten, hoeft "mama" niet de hele tijd op en neer te rennen en is iedereen weer blij ;-)

Daarnaast hoop ik dat Tinka het eten dat ik voor hem gekocht heb zo goed blijft eten, vandaag heeft Diana zowaar een groot blik van datzelfde voer gekocht, de wonderen zijn de wereld nog niet uit haha.

Ik had "mijn" merk kattenvoer hier nog nooit gezien maar deze keer hadden ze het dus en mocht ik een klein blikje aanschaffen om te kijken of Mr. Tinka het wel zou lusten. Die lust er wel pap van (dat wist ik allang) en deze keer is ze blijkbaar toch zo ongerust over zijn gewicht dat ze het nu zelf ook gaat kopen. Misschien is ze over de streep getrokken door de verkoper die haar vertelde dat "mijn" merk Top Catfood was, the no 2 of the list ;-)

Righto, meer heb ik volgens mij niet te liegen en dus zijn jullie weer allemaal op de hoogte van de perikelen hier in Napa. Waarvan ik overigens niet zo heel erg onder de indruk ben als ik gedacht had, tenminste, niet van de directe omgeving van waar D&G wonen. Het is ongetwijfeld mooi maar daarvoor zul je met een auto de omgeving moeten verkennen denk ik en tja.....dat gaat niet gebeuren helaas. Nu zitten we meer aan drukke straten, is er weinig groen en heb ik nog geen park kunnen ontdekken helaas....

Bovendien ben ik nu eenmaal verliefd op Denver en Colorado, het gevoel dat ik daar vanaf het 1e moment had heb ik hier geen moment gehad. Don't get me wrong: ik ben nog steeds hiphophappy om hier te zijn hoor, vind het nog steeds een supertof land en zou me ook hier best thuis kunnen voelen maar de ene plek doet je nu eenmaal meer dan de andere, that's just what it is.

Kee, dan ga ik nu kijken hoe het met Buster gaat als ik naar mijn mandje ga, hij ligt nu overheerlijk bij mij in het kantooor van Graham te slapen maar dat gaat ongetwijfeld veranderen als ik op sta. Het is dan ook al een Cockertje van 9 jaar en gewend om bij de mensen te zijn, vind dattie het toch al niet slecht doet. Buiten het feit dat hij mijn mooie zwartje hemdje met studs kapotgebeten heeft that is....;-(

Sleep tight guys 'n dolls, hopelijk gaat mij dat ook lukken ;-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marina:
    1 september 2015
    Hoi Colette, Kom je nog terug naar Nederland?? Zo te lezen wordt/ ben je een echte Amerikaanse.

Wat een fijne vakantie. Ik wacht op het vervolg.
  2. Pap:
    1 september 2015
    Ik zou het volgend jaar maar een auto huren om de omgeving te verkennen, of is dit te duur? Leuk dat Louise een paar dagen overkomt, h ebt je wat andere praat. Jammer dat je niet kunt dansen, had je wat afleiding gehad, hebt je toch kunnen genieten van de muziek. Groeten van ons
  3. Elly:
    1 september 2015
    Ha Colette, Wat een leuke vakantie heb jij zeg. En wat een leuke gastvrije mensen zijn dat D&G.
    Ik vind dat je mooi schrijft, misschien een idee om dit in een boek te gieten.
    Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal.
    Geniet ervan.
    Groetjes Elly
  4. Petra:
    1 september 2015
    Dat boek moet er toch echt van gaan komen chickie!! Kan me helemaal voorstellen hoe graag je had willen dansen, was er nou echt geen cutie te vinden met wie je wat kon schuifelen?
  5. Sis:
    1 september 2015
    Hihi, kattenvrouwtje, hondenvrouwtje, komt er niet van weg :-)

Klinkt wel super, die bruiloft. Niet dansen is duidelijk minder, maar je bent er in ieder geval bij geweest toch?
    En je hebt weer n ander stukje van Amerika gezien, al zit je dan blijkbaar aan de verkeerde kant van Napa Valley want op tv is het 1 en al wijngaarden, beetje zoals je de locatie van het feest omschrijft.
    Maar ach, ook deze ervaringen nemen ze je niet meer af :-))
  6. Colette:
    2 september 2015
    Weet je Marina, geloof dat ik hier best zou kunnen wennen haha! Maar voordat dat ooit zo ver zal komen (als dat al ooit zo ver gaat komen...) zullen er eerst wat "lose ends" afgewerkt moeten worden in het kikkerlandje dus ja, ik kom wel terug. Maar gelukkig duurt dat nog even en mag ik tot die tijd nog overheerlijk genieten ;-)

Een auto huren is leuk maar dan wel met chauffeur anders kan ik niet rondneuzen ;-)

Wel helemaal gaaf dat Louise komt inderdaad, is echt een tof mens en ik vind het ontzettend bijzonder dat ze dit allemaal doet alleen om mij weer te zien.... heel apart!

D&G zijn inderdaad heel erg gastvrije mensen Elly en dat is ook precies waarom iedereen hen zo verschrikkelijk graag mag. Ja, ze kunnen elkaar en iedereen helemaal gek maken maar ze hebben zo'n groot hart dat ze dat uiteindelijk ook allemaal vergeven wordt.
  7. Colette:
    2 september 2015
    Boek gaat er wel ooit komen mensen alhoewel ik me terdege afvraag wie er buiten jullie uberhaupt geinteresseerd zou zijn in mijn verhalen.... Helaas was het absoluut geen schuifelmuziek chickie! Anders had ik zekers te weten gedanst ook al waren er dan geen single cuties ;-)))

Nope, laten we het er maar op houden dat het zo moet zijn en dat ik katten/hondenvrouwke blijf. Niet dat ik dat heel erg vind alhoewel ik toch af en toe wat irritatie op voel komen als ik zie hoe Diana Tinka verstikt, arm beessie.

Ben ervan overtuigd dat ik hem zo op een goed gewicht zou hebben inclusief glanzende/zachte vacht en vooral very happy maar ja, het is en blijft Diana's kat natuurlijk. Vind het al een hele prestatie dat ze zelf nu een groot blik van "mijn" merk kattenvoer gekocht heeft!

Die bruiloft was inderdaad heel gaaf om mee te maken en het waren allemaal zo'n lieve spontane mensen! Wijngaarden zijn er hier ook wel maar dan hebbie toch echt vervoer nodig, daar moet ik nog "ff" aan werken haha! Misschien dat ik dat een volgende keer voor elkaar heb gekregen, ondertussen blijf ik zelf gewoon lekker exploren.

En wie weet wat voor a cutie ik komende vrijdag ga ontmoeten tijdens de ride along, ervan uitgaande dat het een man is ;-))))

Hopende dat het een man is die wel van een beetje aktie houdt en mij een plezier wil doen haha. Misschien dat er trouwens meer dan genoeg aktie is; het is een holiday weekend i.v.m. Labor Day op maandag en het schijnt vrijdag enorm druk te zijn/worden. Ik zeg: I'm ready for some action so bring it on!